söndag 15 juli 2012

Karneval, go mat & en blöt tvättstuga

Igår var jag och mannen inne på Landskronakarnevalen en sväng på kvällen. Vi brukar ha det som en " tradition" att vi åker in och går runder ev av dagarna utan Lucas. Man träffar alltid på någon. Hade bokat taxi med Jocke  mm. men Michael fick fruktansvärt ont i ryggen så han beslutade för att köra själv och inte dricka alkohol.
Jag gillar verkligen atsmofären när det vakas karneval.. trots att det är jobbigt stundvis med massa folk så är det ändå mysigt på ngt sätt att bara gå runt och kika på folk. Alla är så glada och positiva... Vi hamnade på torget tillslut. Joddla med Siv skulle spela... Hade aldrig hört dom innan. Jag hade fått för mig de var värsta pensionärsbandet... Det var det inte. Shitmajgadd vad folk där var i alla åldrar.. Och vilken jävla pissig musik dom spela..!!!. Det var något av det sämsta jag hört... " Bonne band" skulle jag vilja kalla dom. Riktiga bönder som sög fett!!!
 Såklart behövde jag uppsöka en toa efter en stund...... Och toan var nere vid hamnen.. På utvägen från torget stötte vi på stackars systerdottern Emma. Hon hade fått uppdraget " toa vakt" för personalen, vid rådhustrappan., Många försökte se den vägen som en " utväg", men hon stoppa varenda en och fick ta myyyycket skit från fulla människor. Stackare där... Inget kul jobb. Jag fick to m höra hur hon lät när hon vart galen.. Och jag förstår henne... Hon har gjort en "Lia" praktik genom hennes skola, under hela karnevalen, vatt ansavrig för en massa...... Vilket slut hon fick.....Toa vakt....  I morgon gasar hon upp till Gothia Cup där hon ansvarar för finalerna. Full fart i fröken Lang helt enkelt! :))
När jag satt på dass ringde en annan go vän,,,, Linda N.... De satt uppe i deras lägenhet och mös och vi beslöt att komma upp och säga hej och kika på nya lyan. Verkligen en jättemysig och stor lägenhet. Förstår att de trivs! Vi stanna ca 1h, sen var kl 24 och vi beslöt oss för att åka hem igen så "farmor" kunde gå hem och komma i säng. Tack snälla vänner för vi fick komma till er när regnet tog vid :)

Innan vi åkte in till stan bjussa vi Mona på käk. Blev en god gryta och till efterrätt gjorde vi Nutellamousse med färska jordgubbar. En hitt!!! Såg Tinas sommarkök häromdagen med Johan Glans. Där gjorde dom mycket gott och vi beslöt oss för att testa deserten.


Nutellamousse


Till frukost idag bidde det äggröra, knäcke och vattenmelon. Gott och man står sig länge. I em vankas det kalas hos Therese som fyller år idag. Har hört att det kommer serveras Tacos.
 
 
 
Nu i skrivandes stund,,, hör jag hur tvättmaskinen rullar på,,, och att det sipprar vatten från sköljningen... Jag kikar ut där av en slump, av att telefonen ringer... Vad skådar mitt öga... Golvet i tvättstugan är täckt av vatten.... Mmmmmm slangen till avloppet har trillat av.. Kul!!! Nu blir det till att torka golv..... Underbara söndag. Hej & Hå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar