tisdag 1 november 2011

Trist dag...

Dagen börja sådär... Sovit på soffan inatt pga makens mega snarkningar... Sov inget vidare iaf.. Börja morgonen med en promenad... i min ensamhet....... Hem, duscha, missa nyheterna på tv:n, rucka på morgonrutinerna är inte bra... Inga roliga kläder att dra på mig..., allt har krymt i tvätten elle rngt.. Nähä, bara till att stryka en skjorta för det fullkomligt "ekar" i min garderob. Strykjärnet balla ur, det blev inte slätt som jag ville iaf.. Han knappt platta håret innan det var dax att lägga i en högre växel för att se till lilleman kom upp, satte på äggkokaren... hade i förlite vatten upptäckte jag sen på jobb, gulan var iiiinte hård... :( Lämna Lurre på fritids... Givetvis hade jag glömt min dator hemma, hem igen, känna på ytterdörren typ 20 ggr så jag verkligen hade låst det ( kallas det tix eller nått...? ) In på jobb, telefonmöte 08:30.. Musen hängde sig, HELA tiden, kuinde inte logga in och få min statistik som jag skulle redovisa.... Tur man kan kolla mail i mobilen ibland.... Starta om datan 4 ggr.... Spillde kaffe på min ny strukna skjorta, ottippat... Nä.....
Åkte och träna på lunchen, anmälde mig till ett spinnpass på måndag... Allt för att få poäng i KVD Games.... Tillbaka på jobb.. Spillde ännu mera kaffe på skjortan, och lite på jeansen också när jag ändå var i farten.... Bråka med en norsk bilhandlare ett tag, ingen har vunnit än så länge, kampen består... Fick mail av maken han var tvungen att jobba länge idag så  farmor hämta Lucas , men att jag ändå skulle snabba mig hem.... Att ta på en trång jacka med träningsvärk i en stressituation är banne mig inte lätt... Men den kom på tillslut, efter lite ojande..... Min kollega undrade om jag hade ont i öronen....? Hahahaha, nä, det är bara jag som trär på mig min jacka och har träningsvärk i bägge armarna och i bröstet.....
Hem, och såg till min förvåning, där var upprymt, diskmaskinen var tömd, rent på vasken, rent överallt... åååh tack kära svärmor, verkligen supersnällt... Tog en kopp kaffe med henne innan hon stack hem igen... lucas blev hungrig, kl närma sig 17.. "Var är pappa" var den ständiga frågan, jag är hungrig... Tja, vi skickar sms och väntar en kvart, sen äter vi bestämde jag..... Han ringde upp och sa han var på väg.. Jahapp, dax att börja på maten...Hmmmnär svärmor varit här och städat, ja då får man leta upp sina saker som inte finns på sin plats helt plötsligt... Vispar & slevar låg på ett helt annat ställe.... :)) Men allt blev bra tillslut. Vi fick vår omelette i slutändan, utan att bränna den :)
Lucas hade fått chokladkex av farmor till fika i em... Helt okej att ta en mysfika med henne mitt i veckan.. De ligger kvar i kylen .... änsålänge... Gissa om han tjatat 10 000 ggr nu ikväll att han vill ha "ett", bara "ett" Jag säger nej, nej och åter nej....Oj, vad jag är taskig.. han vill ju bara ha ett kex.. Nä jag står på mig och ger han en morot istället. Hmm hur poppis är jag nu på en skala 1-10...  Säkert underkänd... Men jag kommer inte att ge mig.. Kl snart 21 och han ska isäng. Jag tänkte placera mig i ena soffan, då mannen ska se CL-fotboll, som inte alls intesserar mig... Jag skulle ju se Desperate Housewife´s på 5an... Är det då denna tv serie ikväll????? Nääääää, det är en film istället... Aaaaah, varför en film på en tisdag??? Och varför ta bort den serien just idag, när jag behöver lite uppmuntran???? Jaja, fick ett tipps om att se Big Bang Teori istället.. Hoppas det är lika bra... Eller så kanske jag somnar..... Öppna datorn och tänkte jobba lite. Efter jag läst första mailet, blev jag tosig igen... Vad är det med vissa folk......Nä, lika bra att stänga burken igen.....Och sen surar jag lite för att jag inte kan komma in på sidan för att registrera min träningspoäng idag, för att se hur det går för min grupp.... Leder vi elelr? Ja, det får jag se i morgon helt enkelt.....

Såhär känner jag mig nu.....

I morgon är en ny dag, med nya möjligheter. Mitten på veckan, snart helg igen... Och det är Grey´s Anathomy, mmm lovely <3 Såvida inte det med blir inställt....

Miss U, min lilla sötis <3

1 kommentar: