torsdag 24 november 2011

Innre kaoz

  




Just nu har jag nog ett innre kaoz... Jag vill inte stressa, gör det ändå, inombords... Kaoz!!!! Jobb, hus, hem & helst ska allt vara tipptopp. helst ska man ha rasat 10 kg till jul åsså. Helst ska man motionera varjedag............  Man hör den ena efter den andra som putsat rutor, storstädat satt upp adventsstackar &stjärnor, ooch har det sååååå mysigt osv... Jaha... när i helsike ska jag hinna med det då????? Tänk om man haft en betjänt & hushållerska. Det ska jag ha när jag blir rik!! Blir inget pynt i detta huset till första advent.. Jag vill, jättegärna. Men jag har prioriterat bort det, för det kommer inte fungera.. Jag vill handla nya stjärnor till fönsterna, vita på ekfot, vill inte ha våra stakar som är från 1996 där den ena glödlampan efter den andra är sönder....... men nä, blir ingen handling heller... ( ett annat ord = onödig kostnad/utgift......)
Jag får gå in för att försöka få huset städat & fönserna putsade till andra advent istället alt tredje,..... har inte handlat på mig ett ända blockljus/advetntsljus heller........  Nått inom mig stämmer helt enkelt inte, för detta är absolut inte likt mig....

På lördag blir det kalkon istället för gås. Funka bättre med köttmängden.. Hitta till ett shysst pris på Willys igår.. Idag ska jag ge mig ut och leta efter stekpåsar, för det fanns inte på Willys... inte vad jag hittade...
I morgon, ska alla andra tillbehör inhandlas, de vill säga, potatis, gelé, äpplemos, grädde, buljong, brysselkål, rött vin, äpple & vaniljsås.... Har säkert  missat massa... Får skriva inköpslista ikväll.... Köpte 2 kalkoner,   varav 1 ska tillagas redan i morgon kväll..... Ska bli spännande...... :))

                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar