onsdag 26 januari 2011

Vad f-n hände med vädret...

Gillar inte detta vädret. men förhoppningsvis ligger det inte så länge. Hörde det skulle bli flera plusgrader nästa vecka . Jiiihoooo..


Morgonen började med ett joggingpass :) Jag nästan vägra gå upp ur sängen idag, riiiktigt trött. men tillslut så masade jag mig upp. Såg att det var snö :( men det gick bra ändå. Tog på mig pulsbandet samt klockan. Jag kan inga siffror eller hur det ska vara, vad som är bra eller dåligt... Det tog 17,12 min att springa nästan 3 km, 2,9 för att vara exakt. Måste ju utöka så det blir 3km jämt :) pulsen låg på 146. Ska bli intressant att följa och se vad den blir om ca 1 mån. Har bestämt med mig själv, att det blir jogging mån, ons & fre morgnar, såvida det inte är spöregn eller driv is. Blev rätt irriterad på min hörlurar och mössan... Ska önska mig en åtsmetande toppaluva, som håller snäckorna på plats. Så fort jag svettas, kasar de ut, och min mössa som är stor håller inte dom på plats!! Irritationsmoment 1 för idag!  Direkt efter det, så var det bara att ta Tajan och fortsätta promenaden med honom. Gick relativt snabbt, nästan samma runda, bara ett par genvägar. han är så gammal nu så han orkar inte så mycket utan att bli halt... stackaren... förra sommaren sprang vi tillsammans... Det var mysigt. Iaf, rundan tog 22 min och pulsen var 120. Sen sjönk den snabbt till 105-106, och låg där ett par min. Sen åkte skiten av, var tvungen att hoppa in i duschen.
Sen var det dax för lite frulle. Den består alltsom oftast av jordgubbar +  några andra frysta bär, lite fröer, kesella som mosas ihop med en stavmixer, och äggröra av 1 ägg & 1 äggvita. Och såklart mitt gröna te :) Efter en sådanhär morron känner man sig lite piggare.

Före.......

Efter... :) redo att äta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar