onsdag 26 januari 2011

Kvällen lider mot sitt slut...

Jag är helt slut i huvudet nu... En jobbig em på jobb, sen hem en stund, för att vidare bege sig ner till träningen och köra ett Zumbapass... Herregud, jag är nog den mest tacklösa kvinnan som går i ett par skor.... Känner mig som ett kylskåp som vaggas fram och tillbaka. Hahahahaha, blir nog bra med det :)) Får ge det ett par ggr till, innan man släpper loss ordentligt. Jag försöker verkligen göra som hon säger, men det är supersvårt. Kordination med fötter, ben och armar samtidigt! känns så nytt för mig, men man lär sig iaf. Gillar de sista låtarna när styrkan kommer in. Man blir verkligen genomsvettig på hela passet. Glömde ta på mig stegräknaren innan jag drog ner där. Undra hur många steg man tar på 1h.... hmmm, ska bli intressant att kolla upp. På tal om stegräknaren... Den åkte på i morse, när jag hade gjort mina 2 runder med jogging + Tajan, visade den 4940 steg, wihooo tänkte jag, nästa hälften gjorda av vad man ska presetera om dagen. Sen när jag kom hem från jobb så stod den på 6530 steg... Oj, vad jag rör mig lite på jobb :)) Men , man är ju en "kontorsråtta" sitter mest ;) Men jag kan lova att jag idag har kommit upp över 10 000 steg....
Idag var jag näääääära att äta en "dröm" kaka på jobbet, men jag var duktig och tog ett äpple istället. Inte alls lika gott, men desto nyttigare =))

Nu har jag suttit och jobbat en stund för att inte sacka efter i morron på jobb. Har intagit 2 koppar te, ett grönt och ett rött te, sååå gott.... De sägs ju att grönt te ska öka förbränningen, så då kan man ju lika bra ta en kopp efter träningen och hoppas på det bästa.

Ett gott Grönt te


Jättegott rött te













Har även nu äntligen lärt mig hur man lägger in recept på "den andra" fliken. Så nu ligger där på 2 st goda kakor, och dom är verkligen jättegoda :)) Och fler kommer där bli så småningom......

1 kommentar:

  1. woohoo! Detta blev ju skitbra!
    Och du - det är bara att glömma att det finns någon omkring dig på Zumban. Själv tycker jag det känns som om jag skakar höfterna ur led - men troligtvis är det inte mera än några små vickningar - det ser bara konstigt ut för en själv för att det är en "onaturlig" rörelse

    SvaraRadera