söndag 30 januari 2011

Helgen nått sitt slut....

Så var snart denna helgen över..... Har varit en skön helg där det bara slappats. Fredag på jobb avslutades med en ostbricka som Irma hade fixat till efter lunch  ;) Myyyycket smarrigt och uppskattat efter en verkligen kämpig vecka med frånvaro pga sjukdommar..


På kvällen intogs en kebabbsallad från Rio. Det var även planerat med lite rödvin, men hann inte på systemet... :( Så det fick bli en Dooley´s till kaffet istället.

Lördagen gick i lathetens tecken... Gick i slappekläder heeeela dagen. Monterade upp steghållaren till sotaren som ska komma på tisdag och förhoppningsvis godkänna vår kamin. Lääängtar så till det är dax att eldas.


På eftermiddagen bakades det semlor som fam Berggrensson/Persson kom hit och smaskade på. Mums. De tog även Lucas med sig hem så han fick en övernattning hos kusinen Marcus. Jag och mannen bänkade oss i soffan till 2 filmer och åt bara onyttigheter =)) Men först så åt jag en riktig gourmé måltid... Fiskpinnar och stuvade makaroner. Mums tycker jag att det är!


mmmmm smarrigt....
Filmerna hette Eat Pray Love & The Tourist. Jag tyckte båda var bra, men The Tourist var bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=mjay5vgIwt4



http://www.youtube.com/watch?v=GrqpKEOF8uw



Idag söndag blev det ännu en sovmorgon =) Sen hade jag lite egentid då Michael var och tränade med Lucas först, sen drog dom till Kågeröd för att heja på de andra spelarna i laget som hade en cup. Det gick bra för dom. På em fick vi besök av Anette & Daniel m barn och intog ännu mera semlor... Gud vad man ätit denna helg.. Räknade ut pointsen för skoj skull. Och det var samma antal som i en köpesemla, 12 points. Men mina är ju såklart godare :))
Nu ikväll har vi avnjutit en härlig middag av fondue, eller hur det stavas.... Myyycket gott. Efter det blev det en promenad i det iskalla vädret med Tajan. Brrrr, glömde mössa & vantar så ja, jag frös som f a n.
Nu är det snart dax för just nu, veckans höjdpunkt : Solsidan!! Love It!


mmmmm smaskens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar