torsdag 27 januari 2011

Energidagen har gjort sitt och sängen kallar

Wiiihooo idag har det blivit 11261 steg :)) Jag klarade mitt 10 000 mål och utan att jogga idag.. Dock har det varit svårt med tanke på allt sittande man har på jobbet.. Men jag åkte och tränade på lunchen idag. Körde crosstraining i ca 30 min, as svettig blev jag. han inte med någon styrketräning då det var brått tillbaka till jobbet. Lunchen bestod av en "liten" måltidsersättning, en bar... As god, trodde inte det skulle vara tillräckligt och ville ha mer. Men det visade sig vara fullt tillräckligt, man blev mätt!! Till mellis blev det en ½ grape :)) Gott!! Har dissat Shakar & bar´s innan som måltidsersättningar, men jag börjar faktiskt gilla dom, iaf till lunch. Blir att prova lite flera kommande vecka!!

En god lunch :))

Var morgon försöker jag skaffa mig lite egentid...  Den är från 05.35-06-50. Det är så skönt att bara sitta och koppla av innan den stressiga dagen börjar. Går upp 05.35 var morgon, och startar dagen antingen med ett joggingpass + Tajan rundan, eller bara en Tajan "pw" runda. Brukar vara klar och färdigduschad till 06.27 när jag bara har varit ute med Tajan, så man kan förbereda en kopp te till nyheterna =)) Sen sitter jag där i lugn och ro och bara kopplar av, fönar håret, kanske piffar till det med en voulymmaster, eller hur det nu stavas.... Då när jag joggar först, brukar jag hinna med att se de lokala nyheterna iaf :)) Är det lite "tantvarning" på detta?? Hahaha skit i det, jag njuter iaf..
06.50 är det tid att väcka minimannen. Då tänder jag upp massa ljus i köket för att komma i mysstämning direkt. Sen sitter vi och myser i soffan en stund till scobidoo och han får morna sig i lugn och ro. Tycker det är viktigt att det finns en mysstund tillsammans på morgonen.  Det blir så stressigt senare på dagen ändå med allt, frukost, komma i tid till skolan, vara där, hem och göra läxor mm. Så vi har vår "guldstund" på morgonen. Det blir alltid stressigt här från 07.20 -07.57, med att tjata om att äta upp frukosten, klä på sig, borsta tänderna, på med alla kläder och se till att en frukt/morot är packad. Kommer alltid prick när det ringer in... Dumt att komma förtidigt =)) Så ja, han är värld en mysstund med sin mamma var dag
mys......
mera mys....
Gick en rask promenad ikväll med Tajan. Brrr, fy fan vad kallt det är!!! Läääängtar såååå till våren.. Såhär tråkigt är det i skogen nu, morgon som kväll
kallt & trist...& mörkt..
Längtar till det blir ljusare tider. Allt blir så mycket bättre då ...
Samma stig fast "vårigare" Mm längtar...
Denna dagen har jag sprudlat av energi.... Måste vara att träningen gör en piggare. På jobbet var det kaos med sjukdomar, vi var bara 2 i leveransen med full auktion, galna telefoner som ringer ideligen samt alla kunder som var inbokade. Men vi fixade det, teamwoork!!! Har så fruktansvärt kul på jobbet för tillfället. Det är en tröst i vintermörkret! Vi är helt galna, schoar & shimmar, sjunger högt,  är totalt galna och har kul tillsammans. Hoppas den känslan sitter kvar ett bra tag, det gör vardagen så mycket bättre!
Har precis loggat ut från jobbet, blev lite övertid ikväll,  för att vara ikapp det vi missade idag. Allt för att underlätta. I morgon är det fredag igen. Veckorna bara rusar iväg. Lucas ska på "disco kalas" såvida han inte blir sjuk. Har klagat på halsont hela dagen. Men vi håller tummarna. Det blir nog mat från en pizzeria i morgon :)) Jag är så sugen på en klassisk "pizza" meeen, nej, det kommer det inte att bli! Det blir en kebabsallad. Inte helt nyttigt nä, men dock ett bättre val än en pizza. Jag ska ju mäta mina mått med i morgonbitti! Hade jag glömt. Dax att leta fram måttbandet. Så får det bli så varje fredag, tills jag vågar upp på den där vågen igen......
Undras vad mina mått blir.... ?? =)
I morgonbitti väntar ännu en joggingrunda med pulsbanet, om jag inte har en riiiktigt bra ursäkt för att strunta i det.. Fredagar är de segaste dagarna. Måndagar är man som piggast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar