tisdag 29 mars 2016

Påsken över, våren är på G och nya rutiner

Då var detta påsklov över... Trots man varit ledig från jobbet har ändå mycket tid lagts på pluggandet till engelskan.. En försmak av vad som komma skall... Mycket tuffare än jag trodde. Nyttigt lärorikt men jobbigt... Novellen är utläst - check. Nu kan jag bara ägna mig åt uppgifterna... 
Varje morgon har sett ut ungefär såhär... Vaknat, morgnat mig, promenad och frukost för att sen sitta vid datorn eller bakom boken.... Har varit skönt med vissa promenader,,vissa har jag bara gjort för att jag skulle... Vädret har ändå varit ok..mycket sol...- vitaminer... 

Lurre var här tills i lördags. Elin och Eric har oxå varit här mycket under lovet. Mysigt. 
Lucas dator krackelera lite så vi har varit ett par vändor på Kjell & c/o för att införskaffa massa sladdar..
Han fixar allt själv,,,med hjälp av sin pappa på telefon... Jag är värdelös på datorer ... Kan väldigt lite.. 

Vi har även fixat och gjort mysigt på Elins rum... Ny Sängkappa , nya lakan, ny bäddsoffa, skrivbord och gardiner... De börjar ta sig.. De liknar äntligen ett tjejrum.. Elin , jag och Fredrik tillbringa fre på Ikea och väla...grabbarna var hemma.. 
Inte helt klart ännu...men börjar se ett slut ;) Lite tavlor, nån matta och annat smått kvar,,, Rom byggdes inte på en dag..


Vi har grillat massor under lovet.. Hamburgare, kött, fisk och korv.. Underbart är det! Älskar grillat. 

På långfredagen fick barnen ge sig ut på äggjakt.. Påskharen hade varit här med 3 ägg och kläckt ut dom i trädgården...hehehe 
Tillslut hitta alla 3 sina ägg..en färg till vart barn.. Lila, grönt och blått.... I ägget fanns en peng så de kunde köpa sitt favoritgodis 

Påskafton spenderades hos syster i vanlig ordning. Mysigt som alltid..❤️ God mat, trevligt sällskap och en påskharen på besök 
Vi satt i uterummet .. Perfekt väder! 

Lite lekar oxå i vanlig ordning. Äggrullning och spotta grodor.. Många Goa skratt 
Barnen , Fredrik och Emil spela även lite fotboll med barnen.. Magiskt.

Och tillslut kom hen,,, hehehehe 
Innan vi for hem, så hann vi med en supergod cheesecake och påskbakelse.. Moooms 

Satt och reflektera påsken igår... Jag har faktiskt inte ätit så mycket godis... Fick inget ägg,,,köpte inget godis till mig själv,,barnen hade sitt eget...vi handla inget extra,,,.tog lite hos Ingela ,,,inte mycket...fick 3 lakridskritor av Lucas ,,,annars inget... Har aldrig ätit så lite godis under påsken... Erkänner att jag var sugen ganska ofta,,,men har man inget hemma så har man inte.... Dock har jag ätit mycket mat istället,,,,så de jämnar ut sig... 😀 

Vardag igen,,, jobb i 5v innan nästa ledighet.. Ny vd på jobbet från och med idag.. Alla kommer steppa upp,,inte vara sig själva,,,säkert helt naturligt i början... Kommer bli bra detta... Nya morgonrutiner bara..vi ska numera köra 06:45 .... Blir nog bra.... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar