måndag 4 april 2016

Plugg och flytthelg

Mogen helg.... Har varit en intensiv helg som bestått av flytt till mamma och massa pluggande.. 

I tors tog mamma ett beslut om att att flytta till ett nytt boende som hon fått förfrågan på.. Ligger på Råå istället för elineberg... N.r det är inom vården är de snabba ryck som gäller.. De var inflyttning redan på lördagen.. Då hon inte har någon annan än mig och Ingela så var de vi som fick kämpa återigen.... Bara att lägga allt annat åt sidan och kavla upp ärmarna... Jag behövde plugga...4 uppgifter skulle in igårkväll.. Då jag har världens bästa syster och svåger , så tog dom de  största lasset... Jag var med 5h, sen greja dom med resten... Jag trodde inte de skulle ta så lång tid som de gjorde.. Det var mer saker oxå än vi trott trots hon bara bor i en etta utan vind el källare... Galet..



Vi fick dock plats med allt inkl mamma i 2 bilar och 1 släp.. Så körde bara en tur...




Då Fredriks barn var här denna helgen så kunde han inte hjälpa till... Men tyckte vi tre ändå klara det bra :) Vi ska starta upp en flyttfirma : Langanderssons 

Nya boendet heter Åbredden.. Förra året blev det utnämnt till Sveriges bästa boende.. Där var superfint..härlig miljö,,,större, trevlig personal och lukta inte konstigt.. Rummet ser typ ut som på Elinebo , samma stuk.. Lite svårare att möblera bara, men vi fick till de ganska bra tyckte jag.. 


Igår var Ingela där igen och spika upp tavlor och finlira lite med gardiner å dyl . Mamma var mkt nöjd...
Jag får åka dit i veckan och hälsa på igen.. Snodde några bilder från Ingelas snapp..
 

Efter flytten var de bara hem och göra en djupdykning i engelsböckerna.... Lika så hela dagen igår.. Kl 20 skicka jag in 4 uppgifter inkl en ljudfil .. Ljudfilen bestod av ett tal om Margaret Thatcher på 3 min.. Herre jävlar vad jag pratar dålig engelska... Hemskt... Helt nervös oxå... Denna bedömningen kommer gå åt helvete,,, är helt klart beredd på ett F 
Elin och Eric åkte hem redan vid 16:30..  Innan dess hann vi fika lite våfflor tillsamman.. Satt som en smäck... Resten av kvällen låg jag som en död sill i soffan,,,typ apatisk hehehe... Under veckan kommer jag ha 2 prov i engelskan, samt att jag ska skriva högskoleprovet på lördag - på Lurremans födelsedag... Provstart 8:30,,,slut ca 16:20... #suck 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar