fredag 18 mars 2016

Deltidsveggo, minus och hemmagjord pizza

Förra torsdagen tog knäcken på mig på riktigt... Jävla plusset på vågen.... Var vansinnig, förstörd etc.. Tröståt tors fre lör och söndag! Sen släppte jag det! Nya tag.. Denna inre stress har lett till förstoppning .. Inte skönt! 
Mån tis ons har jag levt som en liten vegetarian .. Inte ätit kött ..skippat pasta pot och ris.. ( de gör ju inte veggisar men jag gjorde) Ätit mycket vitkål blomkål broccoli istället,, Fantastiskt gott! Kommer fortsätta så på vardagarna,, no meat och skippa pasta mm. 

Igår var de vägning igen .. Då förstoppningen satt käppar i hjulet ( gick inte att gå på toa på 4 dagar..!!! Panik!) trodde/räkna jag med ett plus.. Men vågen visa faktiskt minus... Minus 1 kg.. Jag e nöjd,,men ingen wow känsla . De e väl för jag inte är nöjd med mig själv.. Målet till påsk ( nästa Tors) är putts väck. Besviken på mig själv.. Ska sätta upp nytt mål.. 

Igårkväll gjorde Freddeman hemmagjorda pizzor. Onyttigt- jepp.. Iaf bottnen. Jag valde mager ost, 12%. Sen la jag på soltorkade tomater, skivad vitlök, tappaskött , tomater & purjolök. När den var klar- toppa jag med ruccola och lite permensan. Orka typ halva 😀 


Lucas åt en vanlig vesuvio.. Fredrik en caprichosa 


I helgen ska vi testa att grilla pizzorna 😀 på pizzastenen i grillen. Enl instruktioner ska det gå .. 

Shoppa jordgubbar på Willys igår! Herrejesus vad goda de var!!! En stor låda för 49kr.. Blir en till idag så vi har i helgen.. 

Mindre än halva kvar på mindre än 1 dygn hehehe.. Jag frossar verkligen . Lurre gilla oxå dom skarpt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar