onsdag 23 mars 2016

Nära dödenupplevelse , lyxfrulle och grillat

Yepp..... Idag small de minsan...., efter mycket pepp från min man,,,fick han äntligen med mig på en liten joggingrunda i fm.... Knappt 2 km, och jag trodde jag skulle omkomma när jag kom hem...hehehe..
Helt ärligt höll jag på att spy vid grinden... Hade blodsmak i munnen och ville få upp allt kaffe jag drukigt .. Fy faaaaan vad dålig kondis man ligger inne med..sinnessjukt.. Har inte sprungit sen typ 2012,,kan vara 2011 med då jag op diskbråck mars 2012... Tankar på att sluta röka var skyhöga hohohoho.... Vi ska försöka göra detta till rutin,,,att springa varje dag.. Delmålet är under 10 min på denna runda till v18... Fredrik springer iof var dag,,,men jag har sagt att denna runda passar mig utmärkt just nu,,,mer orkar jag inte,,då tappar jag sugen,, 2km är 2km,, bättre än inget... Jag kan inte fatta jag sprang mellan 5-7 km för några år sedan.... Crazy...

Efter lite återhämtning och dusch var det dax för frukost... Den satt som en smäck! 

Frukt och kaffe.... Jag älskar frukt och bär ... Smaka juvligt..... 

Novellen börjar ta sig,,läst lite mer än halva boken nu.. I morgon ska jag börja på mitt andra uppdrag...engelsk historia.. Då jag är gift med en historielärare känns det som han kan vara min högra hand de kommande dagarna i just detta.. Han kör allt på svenska - jag översätter på engelska tsm med Google translate.... 

Ikväll grilla vi igen... Grillat nästan varje dag sen i fredags... Vi bjöd hit svärisarna på lite kvällsmat,, mysigt när de är här. Blir alltid mycket skratt. Vi grilla fläskfilé och fisk i folie.. Jag åt fisken (torsk) och de smaka himmelskt.. Och billigt i points är det 
Sparris, tomater, citron, vitlök, purjolök och persilja..och lite chilismör... #magiskt 

Pointsmässigt har jag haft en helt ok dag.... I morgon är det vägning igen... Ff något förstoppad... Ska på provtagning i morgon och då ska jag höra mig för inom just detta bekymmer. 

I em bakade Lurre lite dajmsnitt.. Jag ljuger om jag säger jag inte var sugen... Var vrålsugen... Men förhoppningsvis är de kvar till helgen,,,och då ska de ätas upp ,,,på tvären 😀😘 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar