söndag 13 mars 2016

Slutet av helgen.... Fikat med vänner, Frans, besök av svärisarna och förberedelser

Helgen går så snabbt så jag vet inte vart jag ska ta vägen... De var ju nyss fre och jag lämnade skolan för lite helg....???? Eller?!?!? Jaja, vad är en bal på slottet...... Sön kväll nu iaf.... 

Jag vet faktiskt inte vad vi gjorde i fredags....  Mer än att jag satt på balkongen, i solskenet, och drack kaffe... Sen är de svart.....så vi gjorde nog inget speciellt....hehehehe....

Igår ålade jag mig ur sängen vid 8.... Fattar verkligen inget om varför jag inte bara ligger kvar, och njuuuuuter av att de e lördag och inga måsten..... Men jag var väll kaffesugen el nått.... En kvart senare kom mannen min upp och joina mig i soffan.... Efter 2 timmars latande satte jag igång och bakade en Pavlova. Freddan körde och shoppa brunch till mig.. Jag inväntade nämligen ett kärt fikabesök av mkt goda vänner : Linda och Eleonore. 
De stannade i flera timmar, och vi åt och prata och åt och prata o åt och pratade lite till.....hehehe  Rätt som de var var kl 17... De kom kl 12... Kändes verkligen inte som de gick 5h... då har man de riktigt najs!❤️ 
Undertiden vi satt och babbla,, drog Fredrik iväg på match med sitt lag Öis till Förslöv och mötte Hov. De förlora med 4-3 och han själv spela i 30 min,,, spelade även fram till ett mål och var nära att göra ett själv.
Fick superfina presenter av L & E... Helt förmycket. 
Ett jättefint armband av Eleonor.. Rosé färgat, Ekblad. Love it!! 1000 tack 

Mobil-lådan av Linda , klockren ❤️ .....
..... samt det ultimata vinglaset för en 40-årig tant 😀
Tack för en magisk dag fina vänner. ❤️❤️❤️ 

Mellomys på kvällen.... Vi höll på Frans och han gick bannemaj och vann!!!! Helt rätt !! 

I morse vaknade vi kl 8 av att Torres satt utomhus, utanför vårt sovrum och skrek dom en bebis och ville in... Jag trodde de var någon hon-katt som skrek efter ett skjut el nått för de lät verkligen som det... Men de var bara Torres .... Stackarn smet väl ut i natt innan sängdax som jag missa helt....
Vi somnade om igen en liten sväng tack och lov.... Men 9:30 var jag uppe....med kaffe i soffan och Tjorven på tv:n...efter det: Nils Karlsson pyssling...❤️  Redig söndagslyx för mig.. Balsam för själen.
Freddan snöra på sig pjuxen och stack ut och sprang 4km....bara sådär..... Jag beundrar honom....själv gick jag i morgonrocken fram till 12 , sen kom svärföräldrarna med potatisleveransen.
Tog först en fika med dom, och sen titta vi på våra Rom-bilder via tv:n. Jättemysigt och trevligt.. 
 Ang Rom har jag även gjort en fotobok med vissa utvalda bilder...så smidigt. Istället för att framkalla så är de förevigade i en bok...som man alltid kan ha framme. Ska göra så med alla våra miniresor och andra speciella tillfälle.. Har från Kos och Rom nu,,, ska göra för poolbygget och bröllopet oxå. 



Resten av dagen har gått i samma takt som fm.... Slöat...jobbat lite... 

Förbereder mig mentalt på att studierna börjar i morgon... 10 v intensivt pluggande...( känner mig faktiskt nervös) samtidigt jobbar jag som vanligt...Denna vecka är dock lite av en "hell week" Lång dag i morgon,, öppet hus för nya elever mellan 16-19,,,sen ska prao platserna fixas klart till åttorna innan veckan är slut... Det ska pratas gymnasie och betyg med år 9 igen...föräldramöte ska bokas in...organisationen ska sitta helt innan fre kl 15,,,sen är det påsklov och ny vd tillträder direkt därefter.... Mycket att tänka på...

Lurreburre kommer i morgon också efter hans fotbollsträning. Ska bli mysigt...På fredag dyker även de andra arvingarna upp och stannar förhoppningsvis hela påsklovet de också. 
Fick ju en klippning i födelsedagspresent av världens bästa Sanna ..... Tror jag ska nyttja den på lovet.... Eller, ha den som en belöning vid mitt första delmål.... 2,5 fucking kilo dit bara.... Jag får fundera lite...och nä,,jag hinner inte på 2v punkt

Jag kom på en grej i morse....ska faktiskt testa lite laktulos ..... Är ju stenhård i magen,,,,kanske de kan hjälpa att tömma tarmarna lite,,,och kanske då kan de hjälpa på vågen....inte som en genväg,,,utan bara ett bevis att jag äter helt okej,,,men inkomsterna kommer liksom inte ut,,,de kanske behöver lite hjälp....hehehe.... och min hjärna kan koppla av....

Nu e de strax dax att fundera på kvällsmaten.....sen blir de lite mästarnas mästare... Kan nog bli en bra kväll 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar