torsdag 24 mars 2016

Sämst på att vara LFA

Jag är sämst på att vara Linda Frank Andersson.... Jag har så många motgångar nu känns det som, så jag vet inte hur länge jag ska orka.....när ska de vända,,,? När ska jag bara kunna känna glädje, inga bekymmer- Hakunna Mattata... andas, inte bry mig så mycket.... 
Gick åt helvete på Vv idag... Att vara deltidsveggo var inte min tes...att inte äta mer än 10-12 sp om dan var inte min grej...att inte dricka ett glas vin under helgen var inte min grej,,,att inte handla något godis i helgen var inte min grej,,att sluta äta pasta , pot och ris var inte min grej... För hade det varit det,,hade jag haft minus på vågen idag... Istället var det ett plus...  Helt seriöst- snart hoppar jag av... Är det meningen man ska bet flera hundra i månaden för motgångar? 

Tog pk prov idag... Mitt blodvärde var lågt... Risk för blödningar... Ska öka dosen... Det är priset man får betala när man mixtrar med kroppen på egen hand... 
De flesta symptom har jag orsakat själv... 
Får sluta mixtra och leva normalt istället och acceptera att siffrorna på vågen ökar... Köpa större kläder helt enkelt... Ge bort alla de försmå till loppisen här i byn... 

Inatt kunde jag inte sova...var as trött vid 22... 23 gick jag ner,,,,kom inte till ro... Kl 00:30 fick jag panik...gick upp igen,,,Satte mig vid datorn och plugga engelska... Engelsk historia,,,skulle välja ut en grej som jag ska redovisa om,,muntligt..De ska vara intressant, fånga intresse mm... Jag valde kelterna .. Stod minst om dom...tänkte vara smart... Jag läste och läste och läste,,,,försökte fatta..... Kl blev 02:30... Jag gav upp,,La mig,,,vakna 07:00 igen...kunde inte somna om.. Gick upp,,,satte på kaffe och läste min novell ... Kände mig helt bakis. 
8 åkte jag och tog prover... Vid 9 skulle vi sprungit, jag och min man... Jag hade så ont i kroppen så vi beslöt oss för en promenad istället.. Blev nästan 4km.. Skön runda, skönt väder! 
Vid 11 satte jag mig vid datorn igen.. Dax att fortsätta plugga Kelter.. Fredrik hade förhört mig under rundan,,men jag visste förlite.... Leta info på nätet,,skrev ner.. Översatte meningar, skev stödord, plugga in viktiga datum och namn,,som är rena kinesiskan.... 
Öppna upp mitt uppdrag igen för att börja skriva ner... Läser frågan igen ... Ville slå sönder något!!! Har läst frågan helt fel...!!! Skulle inte alls läsa om en speciell historisk tid i England ... Jag skulle välja ut 1! person att skriva om,,där är 4-5 att välja på ,, typ Winston Churchill el rödstrumpan etc,, leta upp minst 2 källor om just den personen och skriva stödord för att prata om vad den betytt för England osv... Pluggat helt fel i onödan om jävla kelterna i onödigt många timmar...bara för jag inte läste frågan så noga...dubbelsuck!!!! Bara att börja om,,,gör om - gör rätt! 

Bara jag och lurre till middagen idag ..Fredrik och hans lag gick på gräs ikväll.. 
Vi laga kyckling i currysås.. En av hans favvo mat.. Kokta grönsaker till det och stekt zuqini .. Blev gott! 
Tog ris idag... Just nu känns det som allt annat kvittar..... 

Tog även med Lurre till väla idag... Jag behövde komma hemifrån och han behövde sladdar till sin data och nån mojäng han ska sätta in..,grafikkort kanske de är..jag kan inte datorer..är sämst... Givetvis funka inte sladdarna,,,och vi måste dit i morgon igen 
Handlat sladdar nu 2 ggr...funkar inte ändå...sista försöket i morgon.. Dock är det en del av hans födelsedagspresent .. försvinner nån hundring varje gång..  Sen fick han ett par nya Adidasbyxor ..han växer så de knakar... Hitta även en snygg tröja till mannen...tyvärr passa den inte... Måste byta ... Ja varför ska jag pricka rätt med storleken,,,hela dagen idag har ju varit fel ändå... 

Jag försöker tänka positivt ...men nu är måttet rågat...snart går de inte mer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar