måndag 18 maj 2015

Långledigt och känner en viss likhet ...

Ledig massor av dagar... Tors-sön ...fabules ... Har mest bara varit .... Skönt har det vatt, och välbehövligt...
I onsdags käka vi sent.. Efter lurres träning.. Kyckling och ris,,, nått thai tror jag ( glö,t vad jag laga hehehe) sen krängde vi gotter och kolla tv..... 
Sov länge i Tors ... Sen kom Paulina på en kopp kaffe ,,, lagom till frukost.. En spontanare.. Kul :) 
Lucas kom på ett nytt pålägg på mackan... Huäääärk.... Fota inte ens,, räligt... Macka med nutella och Kalles kaviar... say no more ... Men han gilla det....
När Paulina åkt, så åkte vi över till ettan.... Hade tvättdag.... Trist men ett måste.... Lurre bakade lite kakor för att underhålla lite.... Sega chokladsnitt...

På kvällen körde vi ett taco Race... Nom nom.... Och lite starwars på de.. (Sååå trist film, men ibland får man liksom bara ställa upp..... Jag saknade chuwbacka hehehe) Lurre sa man var tvungen att se alla nu då en ny film kommer till jul....?!? Ja men jo,,, de gäller ju att vara ute i tid .....så man inte glömmer dom... 
Lurre körde dr pepper kvällen till ära... Fyyyy fan vad äcklig läsk... Så tyckte även han hahahaha... Jaja, man ska ju prova sig fram till en riktig favvo... 

På fredagen åkte vi till kusin Jocke för en klippning... Välbehövlig sådan... Sen gjorde vi en liten skåneresa.. Jag har velat till Ystad i över ett år nu... Och se lite av wallanders Hood .... Och äntligen kom jag dit... Såg inte mkt av hans gator så jag måste ner igen.... Men såg mkt på vägen... Körde Österlen ner... Jag älskar att åka bil....  Dagen avslutades med pizza i Ystad innan vi for hemmet igen..


Sanna skulle kommit på kvällen, men hon mådde kasst så hon kommer nästa gå g arvingen är hos mig

Sov länge även på lördagen... Ända till 10;30 ... Gött!! Älskar slappemorgnar!!!!
Frulle i soffan framför tv;n ,,, kärlek ......

Tog en spontanare och messa min kära vän Linda och bjöd familjen Nordstedt på käk.. Såklart ville de komma ❤️ 
Lurre fixa efterrätten och jag middagen.. Kul när man kan hjälpas åt. Och han gillar verkligen att baka... Han sa att anti gen ska han välja fotboll på gymnasiet eller så blir de bagarlinjen :) 


Vi bjussa på en Tacopastagratäg .. Enkelt och gott 
Juni och Maja hade jag inte sett på evigheter... Jättekul att se dom, och sitta och snacka om ditten och dagen .

Blev inte supersent då Maja skulle upp på fotbollscup tidigt i ottan i söndags... 
Fick en jättefin lycka av dom... Passa perfekt och kommer passa super i nya huset sen 💖

När de gått hetsåt Lurre lite gotte innan han hoppa i säng... 
Vi slötitta på tv innan vi däcka på soffan ;) 
Boisarna vann dagen till ära....äntligen!! och då passa Fredrik på att klä upp sig. :)

Igår var vi bjudna på grillat hos syrran... Nom nom.... Som vi längtat.. Dels efter dom, och dels efter grillat 😉❤️ Sen var det bonus att Sanna var på plats, och även lika att Emil och hans goafamiöj Varberg på besök.. Gissa om Lucas njöt ❤️ 
Nu synkar inte mina enheter mer.. (De är ovänner ) Så kan inte lägga upp bilderna från mobilen då jag bloggar från paddan...
Men går man in via mobilen i efterhand så funkar det hehe 







De visa även 100 tals bilder från deras fantastiska USA resa ❤️❤️ sååå underbart !! Jag måste dit!! 

Ikväll har jag varit på dynamisk terapi... Har nu gått 16 ggr av 25... Känns faktiskt bättre (märkligt vore de annars,, egentligen) Jag har bättre grepp om vissa saker, och kan och känner jag kan kontrollera det... Mycket kommer från barndomen ... Man jobbar mycket bakåt i tiden.... Nyttigt!! Jag minns min barndom väldigt vagt... Tragiskt egentligen.... Men en del pusselbitar har fallit på plats... Och nu ska jag  "bara våga mer" , ta för mig av världen, våga prata, vara ärlig , och inse att jag inte kan rädda hela världen... Det är ok att inte vara omtyckt av alla ... De är ok att inte tycka om alla... Det är ok att säga vad och hur man känner .... 

Längtar tills onsdag.... Då ska jag vaxa huet... Snart kan jag i te gå ut mer utan att folk ser mig som conchita wurst.... Fundera i morse på lakan över huvudet.. Klä ut mig till spöke på jobbet ... Bara klippa 2 hål för ögonen ... Kan bli så i morgon.... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar