onsdag 27 maj 2015

Från junior till vuxen, smöriga kanelbullar och olika känslor

Hämtade upp arvingen efter skolans slut... Han ansåg att det var dax att shoppa nya fotbollsdojjor ... 
Själv ansåg jag att han gott kunde/kan härda ut hela 2015 med dom befintliga... Vik tårna för fan!. :) 
Men han köpte inte mitt koncept alls....... 
Styrde in på Team Sportia...  Och de jag fasat för hände verkligen.... Han har gått från juniorstorlekar till vuxenstorlekar .... Jo vist växer de små liven,,, men priserna "växer" fanimej ännu mer...!!!!!!! Hur kan det skilja typ 1000kr på ett par cm..?????? 
Största storleken i junior var 38... Han prova,,,, men funka inte... Gatt dammet :) men strl 40 var förstår,,,, och strl 39 fantes inte inne.... Phuuuu... Jag slapp bli fattig igår hehehehehe,....
Vi hitta 2 st olika skor som han ville ha, och har messat en vän nere på Emporia och hoppas på att de finns där..


När vi var klara med skoletandet så åkte vi hem för att baka kanelbullar som jag lovat. Fast vi gjorde snäckor istället :) Sanna kusin kom också på besök.... Hon har aldrig bakat kanelbullar i hela sitt 25 åriga liv..... Jag fattar nada,,,,, hur kan man INTE vilja baka sådana godingar? ;) 

Hon och Lurre kleta på fyllning på en deg... Typ 1/2 kg smör hade dom i... Crazy.... Men saftiga och goda blev dom iaf hahahahaha.... 


Efter middan som bestod av hederlig fantastisk (irroni)  falukorv med skruvmackisar och lite wook, så mumsa vi på lite efterrätt ....

Precis innan de var dax för Lurre att lägga sig, så kom de fram att han hade "glömt" att plugga på 2 läxor...en uppgift och ett prov...... Jag gick bananas.... Blir skogstokig när han inte tar eget ansvar...och "glömmer"...  Han är så skoltrött så han håller på att spy varje dag.... Men nu är det bara nedförsbacke,,,2v kvar... Och då får man fan sköta lite själv också... Såklart kom krokodiltårar och de kom fram historier som inte gick hand i hand.... Han spelar oss ett litet spel,,,, men som sagt.. Snart sommarlov, och snart Bye Bye Sandåkerskolan!!!!!!! Till hösten ny skola, nya tag, nytt lärandesätt.. Kan bara bli bättre !!!! Wooop wooop 
Men efter varje diskussion vi haft.... får jag sååååååånt dåligt samvete.... Jag vill bara in och väcka honom, be om ursäkt osv.... Men han måste och lära sig att vissa beteende inte är ok... Men de gör ont i mammahjärtat .... I morse var allt som vanligt igen iaf ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar