tisdag 24 mars 2015

Gokaffe, nya ljus, terapeut och middag

Efter jobbet och en mindre tvätthög drog jag norrut och hälsade på Helen på hennes nya jobb i Hbg http://www.yankeecandle.se/Butik.aspx.  Hon bad mig parkera på Åhléns tak.....men de räcker jag kommer in i Hbg så får jag stressande bölder på hela kroppen,,,,  för folk kör som galningar  och där är bilar precis öööööööverallt och cyklister OCH promenerande människor .... 
Så jag hitta första bästa parkering mellan söder och kullagatan... , satte på navin på mobilen och traska dit, till fots.... 
På vägen dit hitta jag espresso House .... Jag drogs in där av en magnet... Personalen tvinga mig att köpa 2 kaffelatte och 2chokladbollar.... Phuuu, shiiiit, kände mig illa tvingad att lyda order,,,hehehe.... 
Sen låg hennes butik inte så långt därifrån..... 
Och att komma in där, var som Att kliva  in i ett väldoftande himmelrike..... OMG!! 

Vilka dofter, vilka ljus,,,, jag bara dog.... Ville ha precis allt...... 
    Finkaffe is da shiiit 
Hann inte fota chokladbollarna... De åkte ner i bara farten😃 

Såklart fick jag med mig några varor av ljus med hem.... Kommer lätt fortsätta handla där....  Och givetvis har jag gjort vad jag kunnat på sociala medier för att få fler kunder till henne...." Man ställer liksom upp i alla läge" hehehehe.... 



Sen fick jag mess av min syrra,,,, att vi ska på lakridsprovning i mitten av april.... Woow.... Såååå najs de ska bli ❤️ Love it! 

Efter ljusbutiken styrde jag vidare mot Råå och min terapeut.... Hon tyckte jag börja få ett mildare och bättre ansiktsuttryck.... Positivt ..... Jag verka ha släppt efter på mina axlar.. De sitter inte uppe vid öronen mer...verkade mindre stressad.... Så positiva besked.... Ska gå där ett par ggr till... Hon är stolt över mig att jag gör mina övningar... Nu ska jag bara våga säga nej lite oftare och lyssna på mig själv lite mer, och sluta serva övriga värden..... Än finns de hopp....... 

Efter terapeuten var jag hungrig som en varg.... Åt nästan upp min högerarm i bilen....
Hittade några kycklingbitar i frysen,,, som jag kokade upp med lite minimat och kryddor...och lite Aivar relish,.. Till det koka jag bandspagetti och wokade lite grönsaker... Tillsatte färsk vitlök.... Och vipps....så var de klart..pasta al'a Linda , snabbt och enkelt... Wooop wooop 

Till efterrätt fick de bli lite av favvoglassen.... Halelulja vad den är go' .,.. Sen är de ju oxå sitcom tisdag...och de måste ju firas....

 Och som toppen på locket... (Heter det så? Hjärnsläpp delux,,) nytända ljus...från Yankee Home såklart ... Doftar fantastiskt... ❤️En helt okej dag idag faktiskt.... 



1 kommentar:

  1. Aha, du har också firat "Glassens dag" syster yster.... ❤️ Kram kram

    SvaraRadera