söndag 15 mars 2015

Glömska, nytt efternamn och en helg i utlandet

Shit vad jag glömt bloggen.... Vad händer.... Not good ( bitchslappat mig själv 2ggr nu, helt röda kinder nu) 
Förra veckan bara försvann... Som alltid...jobbig tuff vecka på jobb, och allt med mamma omkring och lite på privat som jag väljer att inte skriva om...  Kommande vecka känns mer trygg ... Mer strukturerad...  Känner ibland kroppen sackar ihop... Man ska prestera mm och man är aldrig nöjd.. Varför inte bara acceptera sig själv och duga som man är.... Det är Linda i ett nötskal... Det positiva i det negativa, är att jag känner min gräns innan det går förlångt,,, tror jag iaf, hehehe....

I veckan bytte jag efternamn... Tog tillbaka Frank ..så numera är jag Linda Frank..  Varför?  Tja, för att jag ville... Kändes rätt... Punkt.

Denna helgen har susat iväg... 
Igår drog jag och en nyfunnen vän till Köpenhamn.. Den nyfunna vännen är en hane men ligger lågt med bilder och namn av respekt ..
Vi tog tåget från La under fm och kom till hotellet vid 13 snåret...mittemot tivolit, helt perfekt, och på 11e våningen . Grym utsikt.

Gick på Ströget, käka, drack gott, hamna på,en irländsk pub med firande av st patricks day,,,,där visades både rugby och fotboll på tv apparaterna, och gamla som unga satt och var helt inne i allt... Coolt att se på......

Vi shoppa, tog oss ner till nyhamn, tog en kaffe, tom Irish coffee, premiär (tror jag... ) 


Sen var de lite långt till hotellet, så vi blev helt lata och tog en cykeltaxi .... Under färden blev jag av med min mobil.... Den gled ur fickan.... Upptäcktes när vi hoppas vid hotellet... Så på med marchdojjorna igen,,,, ut och leta... Gick samma väg upp till där vi hitta honom (taxin) och tillbaka igen...utan mobil,,, den var borta.... Efter ca 30 min i foajén på hotellet, dyker taxicykelchaffisen upp igen.... Med min mobil.. Han hade hittat den i sätet... Woooow... Happy moment halelulja .... Sicken tur.... Glad och nöjd så gav vi oss ut igen på lite kvällsmat... Med mobilen fasttejpad på låret.... 
Efter god mat på Jensens så strosa vi vidare.... Utan vetskap, hamna vi på denna gatan 

En horgata... istedgade.. Hahahaha var riktigt roligt... Och mitt i allt när man står och ser sig omkring,,,kommer en man fram : U Want same cooke ?  Hahaha,,,nääääää tror inte det nä... Vad händer?? 
Vi hamnade tillslut på Hard Rock Cafe där vi avslutade kvällen innan tittorna trilla ihop....

Vaknade upp till strålande solsken och tog hissen upp på vån 13 för lite frulle... Satt som en smäck... Inte Scandic klass, men absolut helt okej :) 

Runt lunchtid checka vi ut, tog oss till stationen, där vi hitta ett tåg som tog oss hem igen till La...

Haft en fantastisk helg... En välbehövlig "komma bort/bara vara" helg... Man borde göra så oftare... Koppla bort vardagen.... 1000 tack för allt... ❤️ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar