måndag 29 december 2014

Tidig morgon Och fullspäckad dag..

Idag ringde kl 8:15.. WTF... Fortfarande jullov .... Men hade en fm tid hos terapi damen... Och jag hatar att stressa på morgonen .. Det är även "Lurre vecka" och han ska väckas och tvingas äta frulle hehehe ... Efter ett par väckningar kom han upp vid 9:30... Intog skypen direkt med kusinen... Kom han ur sängen innan 10?? Nopp... Jag hota med att att jag sket i vilket , 10:15 lämna jag, med el utan honom... 11 skulle jag befinna mig i HBG .. Såklart, som den supermamma jag är, gav jag han frukost i sängen ... Minns att jag själv fick det när jag var liten då & då... El iaf till tv:n... 

Tänkte ett tag att han fattar kanske om jag ger vad han vill ha, så ger han tillbaka det jag vill ha,,; tempoökning !! Men nääää , detta barn har absolut aldrig bråttom till något, överhuvudtaget ... Vet faktiskt inte vem han är lik ... Tar allt med ro... Men i vilket fall som helst, så hann jag till HBG till 11... 

Efter terapin var över, hämta jag upp Lurre i Häljarp och vi styrde gnisselbilen till syster... Där serverades lunch  

Kaffe och go fika.... 



Vi var där ett bra tag ,,, mös på tremanhand ... Snacka om ditten och datten .. Tiden bara liksom flög iväg... 

Ikväll kocka jag kycklinglår till middag .. Evigheter sen... Blev faktiskt lyckat .. Saknade dock honung.. Kyckling , ris och wokade grönsaker.. Lätt som en plätt... Måste bli bättre på att äta kyckling .. Supergott och nyttigt kött... Och man kan göra massa olika saker med den... 


Lurre fick en efterrätt ... Varm choklad med glass och marshmallows 

Själv pysslade jag lite med min Fotovägg .. Nu har 1 kort kommit upp på vägge .. Inte fy skam .. 



Har även myst på med lite ost ikväll ... 


Ibland undrar jag hur jag är funtad .... Hur kan jag ens tro att jag kan äta av allt de goda utan att gå upp i vikt?? Har lätt fått i mig 18000 points de senaste dagarna... Hatar mig själv ibland... Efter nyår ska ALLT onyttigt ut!!! Det ska bannemig ätas ordentligt och röras på dököttet !!! Detta funkar inte mer .. Har börjat gå ut och gå med Sanna ,,, men nu är hon sjuk ,, Men ännu ett nyårslöfte är;  Mer motivation .. Och jag vet att den finns där,,, långt inne någonstans .. Behöver fixa ett belöningssystem bara ... På sön börjar jag plankutmaningen , woop wooop 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar