lördag 6 december 2014

Jobb... Läxor och lite bak ...kryddat med en släng av värdelöshet

Idag tog jag och Lurre frulle på Akademin .. Hade lovat att hjälpa till att bre bullar även idag ... Nytt besök till rektorn .. 
Lurre tycker det är mycket kul att få vara med på jobbet (tummen upp) Han har nu mött nästan alla pedagoger.. Nästa fredag ska han få vara med en hel dag med 6orna.. Och han har raggat ytterligare 3 från sandåker sim hänger med honom .. Han har bestämt sig för att bli president till hösten med elevragg hehehe 

Dagen har bla bestått av cafeteriaverksanhet , städ av hkk sal , shopping , städning igen.. Filmning av elever under lektioner inför kommande videohälsning på fejan ... Städning av cafeterian, och slutstädning av hkk ., lunch,,,?? Vad är det typ,,, idag har tiden risar iväg .... 
Här sitter en elev och pluggar nere hos mig ;). 

Hämta lurre efter jobb.. Hem och fixa matteläxa ... Jag hatar hans läxa ... Jag är sååå hjälplös ... Och jag blir arg och irriterad på mig själv .... Men förhoppningsvis löste han det .. Varför kan inte skolorna bli läxfria ????? Mycket mycket bättre... Ha istället längre skoldagar ! Jag ska bilda en falang om detta 
La ut det på sociala medier .... Och fick sånhär bilden mailad till mig av en mamma 
Men återigen... Låt pedagogerna lära ut det dom är bäst på.. Lägg inte det på föräldrarna... Alla är vi inte ljushue ... 

Efter läxan var det dax för pepparkaksbak ... Och husbygge ..... Blev sådär ... Lurre tyckte de var kul i ca 10 min sen gick han och spela Spotify .., en annan sak jag blev irriterad på var när han fråga : mamma , får man säga pepparkaka ? Jag bara : va?? Jaaaaa.... Varför en sån dum fråga ?? Jo sa han , man får ju inte klä ut sig till pepparkaksgubbe mer , de är rasisriskt .... Whaaaaat ???? Vad händer ???? Blir så matt på allt ..... 

Hade inget godis hemma... Vi tig vad som fantes ... Gamla chips , lite marabou , marshmallows och lakrits fick pryda huset hehehe ... Fam annurlunda ;) 

För övrigt ingen bra em/kväll ... Vissa dagar blir så ... Känner mig totalt värdelös på allt ... Allt blir fel ... Känner stress oro , har panik .... Ingen julkänsla, ingen fantasi , ingen matlust , känns som 1000 saker ska fixas inom kort men jag vet inte vad ..... Jag är glömsk ..... 

Aja , snart helg och vila!!! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar