torsdag 25 december 2014

Julafton

Julafton blev inte exakt som planerar.. Men blev bra ändå :) 

Dagen startade med att jag och Lurre åkte till morfar och tände ljus, önska god jul , snackade lite med honom om ditten och datten.. Vi käkade även frukost med honom.. Munkar och festis. Kyrkklockor börja spela i bakgrunden och jag kände hur han verkligen var med mig .. En underbar känsla 



Julaftonfirandet började vid lunchtid hemma hos Mona . Det var en liten jullunch som skulle förtäras . Alla utom "farmor Liselott " var på plats.. Hon hade tyvärr vad vi trodde då, råkat ut för maginfluensa,,, kräkt ner toaletten rejält under fm.. Synd om henne.. 
Vi andra hade det trevligt.. Åt gott, snacka gojja, lite politik kom upp på tapeten.. Hehe ... 






Nu är det slut med julamat tack och lov.. Nu räcker det :) ska bli gött med en pizza idag hehehe.... 

När kl närmade sig 15 och Kalle Anka så skulle vi hem till Therese & Krille.. Men då farmor Liselott låg där med kräksjukan så beslutade vi snabbt som tusan att istället åka hem till Tommy & Simona .. 
13 pers stövla in i ett hus där inget var förberett för julfirande hahahaha ... Allt hämtades från Thereses place.. Där pratade även med Liselott som hade blivit sämre .. En infektion hade satt sig i kroppen.. Feber , orörlig och svag låg hon i sängen .. Synd om henne och oroligheterna börjades komma ... Hon är inte ung,  och har pkt 70 mil ,,Några ville tillkalla ambulans , men hon totalvägra.. 

15:00 var det Kalle Plånka på tv i vanlig ordning :) många satt bänkade , men inte alla... 




Såsnart Kalles var över , kom 3 tomtenissar på besök och delade ut klappar hehehe 

Amelia kamma hem 1platsen på flest klappar,,, vilket berg hon fick .. 


Jag fick ett paket av lurre man .. Som han själv fixat och donat med . Kärlek . Ett fint halsband han gjort på slöjden.. 

Av oss fick Lurreman en flygande helikopter ... Han blev sååå glad .. Exakt vad han önskat sig 

Stockholmarna brukar rimma på deras paket .. Även så Joakim och Tommy .. Minna hade rimmat på alla sina, även Pelle på vissa och Joakim på alla.. Och sen får man inte öppna förrän man gissat rätt.. Lite kul ... Men själv suger jag på rim  mm... 


Lurre hade själv fixat en julklapp till sin kusin ... De har en speciell grej tillsammans som är en historia för sig .. Men igår fick Jocke en underbar present från Lucas 

Efter Jultomtarna dragit och klapparna var öppnade,  hjälpes vi åt med middagen som gick i danskt tecken ( tummen upp!) 
Simona , (Tommys tjej) är danska samt att hennes pappa var på plats .. Det serverades anka , 2 sorters potatisar , vanliga samt karamelliserade, gräddsås , fleskestej , mer gräddsås , grönsaker och sallad... Behöver jag säga det var gott ?? O M G !! Jag åt så jag kände mig som en svullen ost !!! 




Efter mat och kaffe var det dax för oss vuxna att spela julklsppsspelet .. Alla har 700 olika regler vart man än befinner sig hehehe .. Igår körde vi efter Thereses .. Jag fick med mig en jättefin ljusstake 





När spelet var över ... satt vi i soffan och snackade , rimmade , snackade och hade rimtävling .. Säger det igen... Jag är sämst , ur usel , kass... Men många skratt blev det ;) 
Vet inte hur det gick med farmor Liselott , men svag var hon ,, hoppas hon mår bättre idag.. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar