onsdag 17 december 2014

Stressiga veckor , förberedelser och snart jullov

Det har varit ett par tuffa veckor sim passerat nu... Känns i kropp och själ .. Tappar minnet ,, känner ångest i kroppen... Stickningar i bröst och arm ... Jag ligger inte steget före mer... Prestationsångesten jobbar på högvarv ... Jag är absolut inte bäst, men jag kan bli bättre på det jag gör... Jag är aldrig nöjd ..(ska man inte vara heller !) 
Jag reder inte lika många bollar i luften mera som jag gjort för, vilket stör mig enormt.... 
Mamma är kass ... Känns som de enbart blir sämre ... Jag försöker hitta på allt annat än att ta dåligt samvete för hennes del ... Jag är arg, irriterad , trött på mycket... Får det aldrig ur mig bara ... Men jag kan ju inte säga "ja" till alla... Men jag hatar att säga "nej" ... Men den ända som blir sårad är jag själv ... 
Har börjat gå på Dynamisk Terapi. Förhoppningsvis ska detta stärka mig! 
Mycket har hänt på jobbet också.., stress irritation mm,,, galna elever, nya elever , men ändå är allt familjärt på nått sett... Älskar fortfarande mitt jobb.. Men ska bli gott med ett lov ... 

Jag är ständigt trött... Men kopplar jag av så kommer jag säcka ihop igen.... Kroppen jobbar på högvarv ... 

De senaste veckorna har festkommittén på jobbet planerat morgondagens julfest . Kommer bli grymt !! Vi kommer göra det as coolt ... God mat i form av asiatisk meny bestående av Sushi takymaki (vet inte hur de stavas hehe ) och Gino till dessert... De kommer lekas lekar .... Bordsplacering , goodibags mm kommer fixas.... 






Rolle,,, min mentor ,,, ååå vad han lär mig mycket... Jag suger åt mig allt!!! Men tyvärr i allt detta snurriga liv så fastnar inte allt ... Men förhoppningsvis mycket... 
Idag förberedde vi maten ... Huvudrätten.. I morgon ska vi göra sushi.. Och allt är från scratch .. Coolt !! 



Viktigt att tvätta riset grundligt .. Gäller allt ris ... Fullt med bakterier på det från början .. Vattnet ska vara helt klart innan det kokas.... 

Ikväll kom även halva fam Hultberg på besök ... Ellen och Helen och Lisa.. Fick ett par mysiga timmar med lite julgodisbak , vin , skratt och trams ... Välbehövligt... Ellen ska ha prov i morgon ( vem lägger ett prov om Sverige näst sista skoldagen ?? ) Stackarn fick inte mycket pluggande här... Hon vilke ju baka ... Hehehe... 




Vi prata gamla tider, skratta så vi låg dubbelvikta ,,, drack vin och mös... En kul kväll... Men jag var as trött , men kände jag behövde detta ... 

Nu dax för sängen... Har date med Rolle 7:15 i morgon bitti ... Kl 16 börjar festen ... Då ska Allt vara klart ... 

Natti natti 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar