måndag 13 januari 2014

"Ordningen återställd" varade 2 dagar..

Rutiner, ordningen återställd, jo, tjeena.... De varade i 2 dagar.. tors & fre förra veckan..
Idag har Lurreman varit hemma. Han mår illa, har ont i magen och är hängigare än en vissen planta... Men, jag hade inte tid att vabba idag, så han fick faktiskt vara hemma själv. Efter jobb ( jag jobbar bara 1½h)  hade jag ett möte på arbetsförmedlingen och sen var de dax för veckohandlingen på maxi..  Och han fixa det galant!. Men det går inte att koppla av när man vet han är sjuk.. Man kollar mobilen 1000 i timmen om han ringt, messat eller något... Så det är lite stressigt ändå ,att inte vabba...för samtidigt tycker man synd om honom, då han säkert vill ha sällskap..( jag fråga om jag skulle ringa ner farmor, men det ville han inte )  
Och i morgon har jag möte på jobbet under fm, och efter det ett viktigt telefonsamtal att utföra. Så om han är sjuk i morgon också, får han klarar sig själv igen, ett tag . Han har ingen feber eller är supersjuk, då hade jag naturligtvis prioriterat annorlunda. Michael har också mycket på jobbet, samt vi vill ha en hel, ny månadslön i januari hehehe.. Jaja, sicket i-landsproblem man har... Nästa vecka är säkert "ordningen återställd" även här hemma.
 
Ingen promenad blev det heller idag.. Har bannemig inte hunnit.. Men i morgon ska jag unna mig en runda. Dock har jag utfört min plankutmaning, är på dag 7. Idag kan jag inte förstå hur jag ska fixa sista dagen.. Men men, en dag i taget.
Kvällssnackset blev en hög morötter o massa te. Mmmm! 
Middagen ; pasta med krämig baconsås.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar