måndag 6 januari 2014

Aj löv rutiner

Imorgon börjar jag jobba. Både skönt och inte skönt. Skönt att rutinerna börjar komma igång igen, men oskönt jag inte fått ett annat jobb. Jag trodde jag skulle vara kvar på kvd till max jul.. Men ack nej, det är bannemig svårt att få jobb! Har satsat på fel utbildning helt enkelt.

Lucas håller jullov 2 dagar till, eller studiedagar som det heter. Så på torsdag är ordningen återställd på torpet igen! Härligt. Jag älskar rutiner! Ser ut som kriget härhemma. Skitit, dammig, rörigt, saker överallt. Men jag har inte haft ork eller lust att röjja.... Hjälper ändå inte när alla går hemma och "häckar". Rymmer man undan på ett ställe, ser det ut som Beirut på ett annat ställe 20 min senare.... Sant! ;)  jag går banannas inombords :) 
Men men, sånna är vi.. Men på torsdag,,,, efter jobbet, då jefrar ska de städas, hej & hå. Och de ska hålla helgen ut iaf.. Moahahaha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar