lördag 26 oktober 2013

Jobbig vecka som avslutades unerbart

Vilken vecka... Någonting varje dag....
Måndag & tisdag spenderades i pappas lägenhet för slutstädning. Svågern tog och putsade fönsterna sen tog jag & syrran resten. Mera jobbigt än planerat/tänkt . Och ont i nacken & axlar fick man.... Bläääääää
Rent och snyggt hoppas vi där är nu
 
Städpallen förvandlade sig till ett köksbord, där vi intog lunchen :)
I onsdags var jag hundvakt åt svärmors hundar då hon opererades i tummen. Vovvarna sov över till torsdagen.
 
Axa & Alice... Eller Alice & Axa... Har fortfarande efter 8 år inte lärt mig vem som är vem. De ser ju lika dana ut.. Hehehe
Underbara morgon. Hade glömt hur jäkla skönt det är att komma ut på en morgontur... Måste man skaffa sig en hund igen, bara för att komma ut?
 
Efter morgonrundan lämnades dom på hemadressen och jag åkte till jobbet. Jag missa tyvärr min massagetid där, för jag hade massa annat i huvudet... Bl.a är jag så in i h-vetes förbannad på min arbetsgivare, som har blåljugit mig rakt upp i fejjan!!! %&¤#%&.  +  massa annat som ska fixas....



Efter jobbet i torsdags, bar de av till Helsingborg för att hjälpa mamma att flytta. Bara det, att de tog 2 timmar att ta sig dit pga alla jefra köer på motorvägen av 3 olyckor.. Så jag stannade till hos syrran i Glumslöv på kaffe och lättare lunch.

Kö på motorvägen. Kö på gamla vägen. Tot stopp i Rydebäck. Så jag vände mot Glumslöv vid Petab rundellen igen. Värdelöst med köer...

Lunch hos syster :) Och efter 1h kunde vi göra ett nytt försök att ta oss dit, som gick lite bättre
Hos mamma var de trångt pga alla flyttlådor som är överallt. Tyvärr kunde vi inte fixa med tavlor, lampor gardiner eller packa upp i bokhyllan. Där ska komma målare och fräscha upp den lite på måndag.
Men en mysig lägenhet blir de när allt är klart. Jag fixa iaf till med hennes dator, Ingela med tv:n. Pontus & Emil flyttade alla tunga möbler.
Flyttkillarna
Baj Baj lägenhet nr 9 i ordnigen eller ngt hehehehehehehe

Hemma 18:45, och de fick bli köpemat från Rio i stan. Somna som en stolle efter Dallas &  Big Bang.
Zzzzzzzzzzz
Trodde jag skulle slå ihjäl kl när den ringde 06:30 igår morse.. Men bara att masa sig upp, fixa frulle till minimannen och tända en brasa. Massa kaffe till de och en fruktsallad till frukost så kändes de lite bättre. Jag har alltid skön fm på fredagar innan jobb. Börjar inte förrän 10:30.
Mmmm, goe frulle. Lyx en fredag!
Myyyyyyys delux

Efter jobb var de ner på stan och fixa massa ärenden, för att tillslut, kl 13:00, infinna mig på Face & Body. Jag syrran hade bokat tid för 1h massage. De var vi verkligen värda! Jag provade en spamassage medans Ingela tog en Hotstone massage. Så underbart skönt att avsluta en jobbig vecka på.  Man borde bannemaj göra det oftare bara!
Gott tilltugg innan massagedax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar