måndag 14 januari 2013

Vardag igen, och en helg med massa onyttigheter

Då var helgen över igen. Så snabbt de kan gå. Jag har slutat tjura över min viktuppgång, och insett att jag istället ska vara stolt över de 12 kg jag faktiskt har gått ner. De 6,5 kg som är kvar, de kommer försvinna. De tar kanske bara lite längre tid nu i slutet. Ska sluta skynda. Hoppas dock vara klar till skol avslutningen.:)

I lördags gjorde jag fattiga riddare till fikat. Oj, vilken "hit" de blev. Herre jeflar :)  Lurre har redan beställt en ny laddning till lördag. Han är så lik mig,,, vi äääälskar fika kakor/bakelser/onyttigheter. Där är liksom inget stopp på oss.
Räknade faktiskt ut alla mina points jag stoppade i mig i lördags. För skoj skull..  OMG haha. Bara min frukost bestod av mer än mitt dagliga intag av vad jag ska äta ; 28 points.. Den bestod av : 5 rostemackor (av ett franskbröd)  9 skivor gräddost, smör, 1 msk Nutella ett glas blåbärsdryck (ja jag kan äta, som en häst!)  Snacka om matmissbruk! Sen på em blev de ju go fika, och på kvällen ett meal från donken. Faktisk åt jag inget lösgodis.. Var inte sugen. Åt popcorn, ett par vv kolor och kanske 10-12 st Marianne kolor. Jag hade 5 points kvar av min veckobonus. Så trots jag vrålåt, så "höll jag mig ändå inom ramarna" 


Köpte en bok till mig, och jag har redan läst en del kapitel.. Har jätte höga förväntningar, då många läst den och säger den är bra, och att varje kvinna bör läsa den.  Och de lilla jag läst, har jag rodnat och gapat stort flera ggr... 
Har bara så svårt att sitta och koncentrera mig på en text. Så de tar kanske en tid att plöja igenom den...
I morgon har jag en date med försäkringskassan nere i Lund. Ska bli intressant och höra vad de säger... 
Ser ut som fiskpinnar,,, men de är fattiga riddare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar