tisdag 29 januari 2013

Ny middagsrätt och en Heffaklump till gäst

Idag käka vi ngt gott till middag, som jag hittade i viktväktartidningen : Köttfärsrulle med sås & potatis. Jag & Michael gav tummen upp, medans Lucas gav den mer ner än upp...  Han är svårflörtad... 11 points för hela måltiden. Jag åt så jag trodde jag skulle hamna i matkoma..( Michael gjorde, för han slumra gott i soffan sen, heheheheh )  Gott var det. Fick mixtra lite själv med såsen bara. För den enl receptet blev icke god...!!

Går bannemaj inte att vrida på bilden. Jag får krupp snart.... INTE min dag...
 
Hade ett mysigt besök i fm efter jag gått milen. Min barndomsvän tillika "jättegravidsnygga" Helle ( Heffaklumpen hahahaha) !!.Har inte sets sen i dec någongång, långt innan jul.  Vi åt en mysig brunch, snacka skit, kolla hus på hemnet, skratta,tramsa , chilla i soffan, drack massa te, hon drack vidbränd varm choklad ( jag glömde den på plattan, ooopssiii ) mm. Vipps var kl 13:30 och de var dax att hämta våra barn, Lucas här, Ellen i Glumslöv. Tiden går snabbt när man har roligt helt enkelt..  Nästa gång vi ses, har lilla "Måns" kikat ut, coolt! Helen och jag har känt varandra sen vi börja gå typ.. Bodde ett par hus i från varandra.. Hängde alltid förr, sen blev det uppehåll ett par år, då vi tog en "break" typ 1993, när vi hade olika intresse osv...  Började umgås igen 2004/2005 efter våra barn vart födda. Efter det hörs vi var vecka och träffas så ofta det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar