fredag 30 november 2012

Shoppingkväll med familjen

.
Igår blev det en Shoppingkväll för oss alla. Lucas fick nya välbehövliga utomhus fotbollsdojjor ( han har vikt tårna de senaste veckorna/månaderna, hehehe.... ) + en  ny cykelhjälm. Han har cyklat runder med en hjälm från typ tidigt 1900 tal känns det som. Den var iaf på tok förliten. Ny känner vi oss trygga igen.

Nya pjuxen..
Racerhjälmen

 
Michael shoppa sig en ny skjorta då det vankas julbord med jobbet. Sen pracka jag på honom 2 långärmade t-shirts med, när vi ändå var i farten. Han hatar verkligen att handla( vi är verkligen olika på det planet.. I löööööööv it!! ) Jag försökte med en tjocktröja med, men där sa han stopp och belägg, de finns gränser....
Själv har jag 2 presentkort på H&M som ligger här hemma och väntar på mig. De får användas först när nästa delmål är uppnått på viktväktarna ( jag hoppas på snaaaaaart, för 2v sedan hade jag 3 kg kvar,.., och morgon är de dax igen att bemästra den hemska digitala vågen..  ) Målet är ju att förbruka dom innan jul, och inte efter.
 
Själv shoppa jag istället ett nytt "vedskåp" som jag hittade på jysk. Vi har haft en vanlig stor Ikea korg med ved i. Den har varit snygg, men dessvärre rymmer den inte jätte mycket, och det har varit spring ut i garaget för att fylla på i omgångar. Jag började fundera för ett tag sen, på att skaffa en vanlig "expedit" hylla istället , med 4 fack, och ha som ved förvaring. Men den finns ju inte i ek fanér ( vill ha ek när allt annat är det här... och så länge här inte är om målat/tapetserat vågar jag inte blanda träslag.. ) Så jag har kikat på blocket då & då för att se om det finns ngt bra begagnat eller bara något som kunde inspirera. Så igår gick jag in på Jysk för att kika på jul saker. Sprang på detta "Liva" skåp direkt och blev kär omedelbart!,  Nersatt från 1000 kr till 500 kr, jaaaahoooooo!. Inget snack, detta ville vi ha. Och då det bara fanns 1 kvar, butiksexemplaret, var det färdigmonterat och allt. Lyx på hög nivå!!
Vilken underbar kväll det blev, alla nöjda och glada!

 
Rymmer betydligt mer ved än korgen...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar