tisdag 27 december 2011

Tandläkarskräck och en rörig dag...

Dagen börja inte så bra idag... Kl ringde 08:00 på min första semesterdag..... Hatar stress.... 08:30 väckte jag minimannen som sussa gott. Slog på jobbmobilen för att se om där var ngt viktigt i mailen/sms:en Döm om min förvåning när jag fått ett sms sent igår om att en inte kunde komma idag då hon vabba... "Hjälp" tänkte jag Emma är ensam på kontoret... gaaaagah. Jag ska ju till tandis med Lucas så jag kan inte rycka in på fm..  Och som chef måste man ju ta sitt ansvar.....Messa Emma om hon kände hon behövde hjälp.. Tack gode gud, är hon en superkvinna, som desutom är gravid, och skerv hon skulle lösa det så jag kunde njuta av ledigheten... Jag är ju som jag är... Kan inte släppa allt och har grublat hela dagen hur hon haft det... stackaren.. Fick mess sen att det hade varit körigt under em. åååh, kasst samvete jag har.. Om Sarah inte kommer i morgon heller, måste jag in och jobba mellan 13 &17.. ( Emma ska till barnmorskan på em ) Varför inte.. jag har ju ändå " bara semester"......

Kl 10:00 styrde vi bilen till stan för" tandisbesök" och laga hål i kindtanden... Jag hade förberett sonen på att han säkerligen fick bedövning, en slags salva.... Såklart ingen parkering utanför så vi hitta en liten ruta runt hörnet.. Vad hände där då... hmmm, säger inget mera....  #¤%&#¤&%/¤#
Inne i tandläkarstolen säger tandläkaren : Nu sätter jag en bedövningskräm innan vi sticker dig med sprutan, det gör bara ont i ca 10 sek.... jag fick skräckblicken av Lucas, han skaka och stortjöt och ville gå hem. Han HATAR sprutor, det är det värsta han vet... åååh vad jag mådde kasst.. Varför viste jag inget... så hade jag kunnat förbereda honom...( I bilen in till stan kom vi överens om att OM han skötte sig, skulle vi åka och handla fler fotbollskort....) Lucas vråla så jag tror alla på folktand vården hörde honom, han skaka, hyperventilerade, svetten porlade sig överallt, to m i ögonbrynen. Tårarna forsa in i öronen, ner på kläderna. Trots han fått bedövning så isade det i tanden, det gjorde ont i tungan, ja det var KAOZ!!! Tydligen hade han " Minareliserade tänder" och då kunde det isa trots bedövning, vissa personer hade oturen att ha sådana tänder... Meeen hålet blev lagat till slut.Han tillbringade 1h i stolen... Vi skulle ha åkt till mormor efter tandläkaren och hälsat på då min syrra också var där.. Men Lucas var slut som artist, det blev inte ens fotbollskort när vi åkte hem.. Jag ansåg inte han skött sig så värst bra.. Kanske en osympatisk mamma, men så är det. man skriker inte för skrikandets skull, när dom inte ens rörde tanden vrålade han. Han förstod vad jag mena och lova sköta sig till nästa gång.... som är på fredag, då han ska " plasta" sina tänder som är alldeles för gropiga..
När vi kom hem, var han helt frusen och mådde dåligt. Vi startade en brasa och satt och mös i soffan ett tag. Fråga om han ville ha lunch,,, det ville han inte... Han kunde inte tugga eller äta, på något...Jag fråga om han ville ha pannkakor..... det ville han :)) Så som lite plåster på såret fixa jag ett gäng till honom. Han bestämde sen att han ville ha pannkakor till lunch nu varje dag på jullovet :)) Får se när han tröttnar....
Senare i em kom Therese & Marcus på besök. Mycket kaffedrickande blev det.... mycket att prata om.....

När alla gått hem och vi käkat, så spela vi alla i familjen mera tv spel. Nya Kinekt Sports. Vi åkte skidor, kasta pil, spela golf och ett part baseball. Hann inte med allt. Vi fortsätter en annan dag. Kul spel för hela fam, och man får motion samtidigt,kan det bli bättre? To m jag gillar det... Kanske för jag är bättre än jag tror....?

Nu är kl 22:50, 27 Dresses är på tv, mannen och sonen sover, endast tomten är vaken... Håller tummarna jag kan få ha sem i morgon med, heeeeeeeela dagen, I löv It <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar