onsdag 14 december 2011

Julstämning efterlyses, samt en gnutta motivation

Tog en paus... Måste kräka av mig lite & se om det känns bättre sen....

Min julstämning är som bortblåst i år... Jag vill så gärna ha den... Men den verkar inte vilja infinna sig riktigt... Huset är en röra känns det som, inte ens en julgran har vi fixat, vet inte när den kommer att fixas heller. Inget jag vill stressa med, bara för sakens skull. Jag vill ta god tid på mig hitta en gran, sen vill jag att alla ska hjälpa till att klä den, att det ska bli en mysig grej av det...så som det är i filmer...  Gärna också ha fixat alla julklappar, inslagna och fina som ska pryda under granen... Ja, så vill jag verkligen det ska vara, en drömjul..
Meen, det är totalt tvärt om..Allt är stressigt.. Hur får andra ihopa sina liv? Jobb, hus, hem, bakning, matlagning och hålla huset snyggt & fräscht, rent & fint??? Då jobbar varken jag eller mannen heltid..

Lite julgodis är bakat, 2 omgångar med lussekatter har jag hunnit med. 1 julklapp till sonen är fixad, resten då...? . Lönen utbetalas den 23:e, hur ska allt gå ihop? Jag tror jag är så stressad inombords att jag tappat all motivation till allt....Vågar inte slappna av för mkt och känna efter, då kanske man raserar helt.. Nä, lika bra att köra på tills ledigheten mellan jul& nyår.

Jag är ute och springer 2-3 dagar i veckan, vissa veckor tränar jag styrketräning på gymmet under lunchen, för jag orkar inte på kvällarna. Ändå känner jag mig fet ful & värdelös... Jag blir bara större & större, byxorna blir mindre & mindre, den ena skjortan efter den andra krymper i tvätten.. Kul??? Nä.. Jag var mkt mindre förra julen klädmässigt, ja hela jäkla omfånget.., & då hade jag ändå vatt i Thailand i 2 v...

Jag vill ha en gnutta motivation, då får jag mer energi till allt annat, och jag kanske får min "drömjul"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar