onsdag 7 december 2011

Hmmmmmm, inte okej.....

Mina händelser Mina händelser

30 sep
2011
Intyget om barns frånvaro för Lucas Berggrensson kom in till Försäkringskassan.
28 sep
2011
Du ansökte om tillfällig föräldrapenning för Lucas Berggrensson. När vi har fått alla uppgifter som behövs ska det ta högst 30 dagar att handlägga ditt ärende. Ansökan avser anmälningsdatum 23 sep.
Hämta ansökan [pdf ca 50 kB] (öppnar nytt fönster)

Har jag fått utbet, eller har jag inte fått ngn utbet... Hmmm, satt och fundera ett tag... Sen loggade jag in på mina sidor för att vara på den säkra sidan..... Ja, det syns ju när jag anmälde osv...jag kolla även utbetalningarna, och NEEEEEEJ, jag hade INTE fått utbet mina pengar... Galet värre..... Gått mer än 2 månader.... Jag kasta mig på luren och ringde upp.... Hon knappa på datan ett tag och snacka om att det skulle tas ett beslut om min årsinkomst, att dom skickat papper till min arbetsgivare osv...
 - VAAAAAA???? Har ni inte fått in dom papperna från KVD?
-Joooo det har vi fått, men ingen handläggare har tagit sig på fallet..
 - Fallet???
- Ja du hade fel årsinkomst, sådan måste rättas till...
- Ja, jo, absolut, men hur lång tid ska det ta egentligen?
- Jag skriver här du har ringt, och enl vår policy ska en handläggare titta på ditt ärende inom 2 arbetsdagar
- Varför har det inte gjorts innan, ni lär ju inte fått in mina papper från KVD idag precis, de måste ju ha legat där ett tag.
-Jag vet inte, men en handläggare kommer titta på ditt ärende inom 2 arbetsdagar....

*Suck* Denna f-kassa alltså.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar