söndag 18 december 2011

Provar igen...

Men blir inte lika långt som förra... Årets tomte har vi hyrt via blocket... Gjorde det förra året med. Det gick bra, men efteråt lova jag att inte göra om det igen... Men så i år har jag gjort det igen.. Lucas tror stenhårt på tomten,.så man vill ju göra det bästa av det så han inte anar ngt, med att ta en "utomstående"
Grejen är bara,,,, att jag är LIVRÄDD... Har kanske sett för mkt på film/tv...? Men vem är denna "tomte" egentligen.. Är han snäll, eller är han värsta senariet: inbrottstjuv, mördare, kidnappare, peddo.. Ja, jag tänker det värsta hela tiden.. Men det händer ju så fruktansvärt mycket ute nu i detta land... Så varför inte annonsera om en tomte på julafton, ta adress & telefonnummer, åk ut & länsa huset under arbetstid, eller kom nattetid när alla sover. Usch, vet inte varför jag tänker det värsta... Måste lägga av med det för att kunna njuta lite.
Bad om hans mobil nr, och fick det... Hemlig nr såklart... Prata med honom innan ikväll. Han lät okej, typ i 50 års åldern,  sa han bodde i Landskrona och pratade lite norrländska.
Vi får väl se på julafton, vem den där tomten är..... Om inte huset blivit länsat tills dess....
Denna vill man INTE stöta på...

En sådan här vill man gärna ha !!

1 kommentar:

  1. Oj...
    Du är modig du... Jag hade också fått nojja... Det är bara att önska Er "Lycka Till"
    ha ha ha ha...

    SvaraRadera