måndag 26 december 2011

Sjukstuga..

På julafton började mannen snörvla, nysa, och såg lite halvkass ut, Lucas hosta och hade ont i halsen.....
. ¤%&/&%#¤ skit, inte nu tänkte jag, detta får man ignorera! Men det gick inte så bra, igår var mannen ännu sämre. Rejält förkyld & mådde allmänt kasst, sov till kl 13:00..... och Lucas hostade hela dagen, var inte heller riktigt kry.... Själv har jag klarat mig än sålänge, och så får det förbli. Har verkligen inte tid att bli dålig nu. Nu har ju jag semester hela veckan, och vem vill ligga i sängen då?? Inte jag iaf.

Nu är kl snart 11, maken sover fortfarande och jag och Lucas ska fixa lite frulle hade vi tänkt + tända en brasa kanske. Jag har zippat på kaffe hela morgonen i en av mina nya kaffemuggar,mmmmm gott. Har sovit dåligt inatt då Micke snarkat som en häst, snörvlat, hostat, ja, allt man gör när man är mega jätte förkyld! Lucas mådde iaf något bättre idag, men är fortfarande hängig och småhostig :(

I em blir det en tur till Willis / City Gross eller något, för lite veckohandling. All julmat ska kastas idag. Trodde aldrig JAG skulle säga detta, jag som älskar mat, men jag är förbannat trött på julmat nu, så nu åker det lilla vi har kvar här, och fyller på med "vanlig " mat igen :) Ikväll blir det nog fondue :) Måste ju prova min nya julklapp. Och idag är det ju "söndag" så vanlig "vardagsmat" kan vänta tills i morgon

1 kommentar:

  1. Oh neeej vad tråkigt!!! Inte ska ni ha sjukstuga nuuu.... Det borde vara förbjudet... Hoppas Ni hade det bra igår med pappsen
    Hälsa mannen "krya på sig"...
    Kram syster yster =)

    SvaraRadera