tisdag 10 maj 2011

Typ 3 pass idag.... Eller 2 iaf...

Idag skulle jag jobba till 18.00, vilket innebar att jag skulle börja senast kl 10.. Wooohooo, lite sovmorron! Men vad gör jag då igår innan jag ska somna? Jo jag tänker helt fel och ställer kl helt fel. Istället för 07.00 så ringer de06.00 och jag g å r upp!!! Ställer inte om den eller så, utan nä, jag går upp helt enkelt. Tar ut Tajan istället på en långpromenad. Gick lite mer än 40 min med honom. Det var helt underbart väder med, Me Like!!! Så när vi kom hem igen så bestämde jag mig för att cykla till jobbet idag. Kl 8 lämna jag Lucas på skolan, åkte hem igen och typ däcka i soffan igen. Det var riktigt skönt att sitta ner, blev helt dåsig och trött. Så jag besluta  mig för att ta bilen :)) Men när kl slog 9 så ångrade jag mig igen... Packa ihop mina saker, väska med lite ombytes kläder för jag visste jag skulle bli svettig + dataväskan. När jag stod med allt i tvättstugan insåg jag att jag inte skulle kunna ha all min packning på ryggen/pakethållaren eller cykelkorgen, så tanken var återigen på bilen.. Men efter lite omstuvning så löste allt sig. Ut och sänkte sadeln och sen for jag iväg. Lugnt och sansat tänkte jag.. Tills jag kom ner vid golfbanan, då tog jag rygg på en "dam" och tävlingsinstinkten befann sig ganska så snabbt... Henne skulle jag om, och det var fort. Sagt och gjort, innan kolonierna var jag förbi henne.. Och hon fick i n t e komma förbi mig igen.. Så jag cykla snabbt som fan in till jobb.... Så fram kom jag, tror det tog mindre än 15 min iaf. Tot genomsvett.. Fick gå runt och " svalka mig lie" innan jag kunde börja. Blir så galen på mig själv när jag blir så... Varför tävla, varför inte ta det lugnt in och ge gärnet hem?? Hmmm tja, det är en gåta för mig iaf... När kl slog 18 och sista kunden åkt var det dax att trampa på hem igen. Då var jag trött, i hela kroppen.... Men jag satte mig på sadeln, trampa på hemåt. Och det gick bra det med, tog 16 min, men det fanns heller ingen tävlingsinstinkt i mig.. Jag trampa på rätt lugnt :))  Om gps:en stämmer så var det bara 3,6 km in till jobb, peace of cake. Kommer lätt cykla fler ggr, dock inte i morron, har lite saker att fixa på lunchen, och då behöver jag bilen. Men tors gör jag nog ett nytt "tramp" Så jag har då gjort 3 aktiviteter på en dag, elle r2 iaf, om man räknar cyklingen tur & retur :))

Nu har jag trötta ögon och jag känner att sängen kallar. I morgon är det onsdag, och en tidig joggingrunda är inplanerad, OM jag inte snoozar, känns som det nu iaf  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar