onsdag 4 maj 2011

Tandvärk.... :((

Ååååhhh har en himmla tandvärk idag, igår å i förrgår..... Idag pallade jag inte mer... Käkar panodil var 4:e timme, så jag ringde och fick en akuttid... - Jaaa, du är välkommen på fredag 8.20.... Say whaaaaat???
Okej tänke jag. Nu är det iaf bokat... Men när inte ens panodilen hjälper i 4 timmar, då har man ont. Numera är det var 3:e timme..... Så innan jag gick hem från jobb, ringde jag igen och bad om en tid i morgon, annars typ dör jag av smärta... Och vipps, kollikoll, de hade en tid i morgonbitti 8.20 istället. Hmmm varför fick jag inte den från början då tro?? Kan ju fått ett återbud, men ändå. Så tackochlov, i morron ska jag dit.
Jag hatar, verkligen hatar tandläkaren.... Sa jag hatar?? Dyrt är det med och rädd är jag.....
Allt började i julas. På lillejulafton fick jag en akuttid hos en annan då min tandläkare hade stängt.... Hon sa det var inflammation i en rotfyllning, så det var lika bra att dra ut tanden... Men då jag Waranbehandlas så var det inte " bara att dra ut".. Nä, det ska tas blodprov så man får de rätta vädena osv, vet inte så mycket själv, men tur de kan sina saker. Så då fick jag en pencelinkur på 10 dagar och sen gick det över... Såklart.... Men då för någondag sedan kom smärtan tillbaka igen  :(( Så i morgon kanske skiten åker ut. JAg kommer inte att laga rotfyllningen iaf. Kommer gråta med, det kommer vara riiiiiiiiktigt synd om mig i morgon fm.... Kommer ha så jävla pissont, OM nu tanden ryker.... Kanske får ny pencelin? ;) Eller inte.. äh tufft beslut. Samtidigt vill jag inte vara " tandlös" trots det är en kindtand, nget som syns utåt, tror jag iaf, men ändå, en del av mig kommer att fattas......... " Gattdammet" vilket I-landsproblem asså.....




Aaaaaaaaj!!!!!






Såhär kan det komma att se ut i morgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar