lördag 22 mars 2014

Veckohandla..

Då var de lördag.. Igen... När övriga familjen tränar fotboll, brukar jag dra och veckohandla.. I use to love it.. Men nu är de as jobbigt.... Jag hinner /orkar inte i veckorna, så gör de på helgen.. Valde först söndagen, men dålig dag att shoppa på. Mkt slutsåld, tomt i hyllorna.. Positiva var att där var mindre folk.. Men då lördagsgodis mm ska inhandlas, så får handledagen bli just en lördag..
Förra lördagen fick jag kramp på maxi.. Jävla pensionärer... !!! De är ööööverallt.. Ska alltid plocka saker där jag parkerar vagnen,  de pratar högt och tydligt (de är ju halvdöva hela högen) , de går i snigelfart, gärna i bredd för att täcka hela gången..och gärna med en korg där hjulen gnisslar/rasslar som mest..  Min fråga var då : -Vad i helvete gör dom ute en lördag!? Håll er till vardagar, när alla andra jobbar..  Jag ville bara skrika rakt ut :-håååååll truuuuuuten, undan eller väck! Ville tackla dom, fälla dom, stampa på dom.. hmm hade många olika tankar....  Yes, jag hade även pms vid det tillfället..! (crazy bitch) He he he he  De var en mardrömmslördag!
Idag hoppas jag på lugnare tempo hehehe
Har precis skrivit matsedel.. Har ingen fantasi alls mer.. Vissa rätter är stående, typ korv och köttfärssås & omelett...var vecka..  bläääääääääää
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar