söndag 16 mars 2014

Städ, städ, och lite mera städ..

Efter att ha nonchat städning totalt här hemma i flera veckor känns de som, fick kroppen krupp idag!! Såhär kan de inte fortsätta!
Testa någon ny sak från cilit bang... "spreja, låt verka, torka av" Ja, ta dig i röven cilit pillit! De funka inte! Vist, duschen blev renare... Men där stod inte i beskrivningen att : skrubba, skrubba skrubba i 30 min, gärna med en tandborste så får du av ett, två lager skit...  Nä,, jag gav flaskan fingert!
Sen städa jag undan många vinterjackor, termobrallor, skridskor, vantar mm. Nu får de vara nock. Våren är på intåg med full fart!
Dammat, dammsugat, tvättat 100 maskiner tvätt, vikt tvätt, stoppat in i skåpet... Slappar jag nu med kaffe i soffan, min "puff" och filmen bilar på tv tillsammans med sonen..
Snart är de dax att fixa kvällens middag. Får bli fläskfilé i körvelsås. Snabbt & enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar