tisdag 4 mars 2014

Ibland undrar man..

Har funderat lite de sista dagarna här på jobbet...  Vad hände med "att plocka upp efter sig".. 
Jag tror jag städar i rastgården, ca 2/dag vissa dagar, andra 1 gång.. Här ser alltid för jävligt ut.. Papper överallt, juicepaket överallt, tuggummi, pingisrack, biljardbollar mm mm..  Jag ber barnen plocka upp, 90%av dom skiter i mig.. Är det respektlöshet.. Ja kanske, kanske inte.. Gör dom likadant hemma? Ja, kanske! Är jag försnäll som plockar upp efter dom? Möjligtvis.. Men "jag" gör ju likadant hemma...
Men jag trivs inte med saker överallt, trivs inte i oreda, så istället för att sucka, pusta, bli irriterad i onödan, så röjjer jag hellre.. Då får ju "jag" som jag vill...  Barnen verkar skita i hur här ser ut... Så mkt vet jag.. Men frågan är om det bryr sig om att vara i en städad miljö, eller om de trivs bäst med massa skräp... 
Men just de här med att om en biljardboll hamnar på golvet, så plockas den inte upp,  utan de är mkt lättare att lämna kön och gå ifrån bordet.. Göra något annat. För då slipper man ju böjja sig...  Gör dom så hemma också....???? Eller är allt strikt där.. så man gör lite som man vill på skolan...där man får spela cool osv... hmmmmmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar