lördag 1 mars 2014

Snorkallt, förlust och lövlig lunch

 Klockan ringde 07:30 idag.. Lite sovmorgon blev det iaf... kl 08:35 styrde bilen mot samlingen på Häljarps IP för att sen samköra mot Lödde. Lucas skulle spela match mot Lödde.. Michael jobbar också idag, så jag bar ett tufft ansvar ;)
Fy för i Helvete vad kallt det var, Brrrrrrrrrrrrr .. Hade 3 tröjor, en varm jacka, långfillingar, tjocka jeans, stövlar.. Hade dock missat ta på mig dubbla strumpor.. Gatt dammet!!! + vantar... Efetr 3 timmar har jag fortfarande inte tinat... Vann dom då? Nej, inte ens det.. Fick 8-1 i röven.. Men enli mig, spela dom mkt bra i första, sen tapa dom i andra... Lucas gjorde ett grymt bra jobb som back.. Men, men, shit happends! Nästa gång tar vi dom :)
Innan matchen for jag och 2 andra mammor till Mc donken och köpte varsin stooooor latte.. Satt som en smäck!!
 
Efter matchen åkte jag och minimannen till Maxi och veckohandla.. Insåg idag att jag aldrig mer ska handla på helgen... Folk ööööverallt, gamla tanter och farbröder som annars kan handla mitt i veckan, kl 8 på morgonen... De går i snigelfart, och ska gärna prata med alla och berätta livshistoria och var de annars kör och handlar, där de är billigare " Ja men åk då dit för fan och handla istället... Håll er väck!!!!!!!!"  Skulle kunna göra kaoz med många idag... Funderar starkt på att abonnera maxi istället en fm.. Fy fan va gött och gå ensam och handla. Lucas var trött och hungrig och ville hem... Jag tog gratisbananer och tryckte ner i halsen på honom så jag kunde få de lite lugnt... Men han blev aldrig mätt.... Så efter hög stressfaktor och 4 matkassar senare, åkte vi hem och gjorde en goe lunch.. Pannkakor med sylt och grädde...
 
 
 
Lucas blev så mätt så han tog en snabb tupplur på ett par sek, för att sen spela x box...
  
 
Själv ska jag göra ny hemmalagad müsli .. ..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar