måndag 3 september 2012

Lucas nya cykel

I lördags shoppade Lurre en ny begagnad cykel. Dock var den en aning förstor..  Det är en 24" som han behöver, men sadeln går inte att sänka ner ända ner till ramen eller vad man ska säga. Så han når inte riktigt ner med fossingarna till marken. Han får växa lite till först. Till våren är den nog perfekt.  Och växlar är där gott om,  hela 18 st,  och ingen fotbroms. Snacka om att man har "puls"  när han övar.  Ja, varför köpte vi då denna cykel kanske man fråga sig. Vi har diskuterat fram och tillbaka om fotbroms el inte. Jag kan tycka de är lite för tidigt när man är 9 år , medans Michael tyckte det var lugnt,  då man lär sig snabbt och det är enklare att cykla. Jag själv har bara ägt en cykel med max 3 växlar, så jag har inget att jämföra med. Men är Michael lugn och säger han kommer fixa det, känner jag mig trygg med det.
Vi hittade en fin på blocket uppe i Höör av alla ställen.  Vi var super stressade när vi åkte dit,  i lördags skulle typ 100 olika saker fixas på ett par timmar kändes det som. När vi väl hitta huset och vi såg cykeln, insåg jag ganska snabbt att den var förhög och såg stor ut. Han provcykla den på gräset, och ramlade på direkten... 
I all stress, besvikelse och irritation besluta jag att cykeln skulle med hem, "nomather what.." Och tur var det. Lucas är helt kär i cykeln, och bryr sig inte den är lite stor. Han nöjer sig med att träna lite ute på gatan och vet han inte kommer få cykla till skolan förrän till våren.



Hej & Hå...

Vill gärna trycka ner sadeln ett par cm till.. men det går inte...



Fram......

...& tillbaks...Hur många ggr som helst under en em..
 
I morgon ska vi till Glumslöv och hämta en cykel till Michael som vi hittade på blocket idag... Men hallå, det var ju faktiskt "jag" som behövde en från allra första början.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar