måndag 3 september 2012

"Fifa fest"

Häromveckan fick Lucas en ide´, han ville ha en "Fia-fest". Han ville bjuda in 4 st som han brukar spela med, och göra detta till en "grabb kväll" med en Fifa-turnering + lite annat :) Jaja, det ska börjas i tid .......

Så i fredgas vad den stora kvällen kommen... Och oj, vilken lyckad kväll det blev.... Dom hade fantastiskt roligt. Det blev inte bara Fifa spel, utan även lite pingis på köksbordet, och OS-spel på kinecten.
Jag och Michael, satt i tryggt förvar i tv rummet med stängd dörr. Grabbarna skötte sig exemplarisk, inget tjafs, inget bråk, utan endast massa goa skratt och roligheter... Underbart!


En som ladda upp innan kompisarna dök upp


Så snart Lucas kom hem från skolan i fredags började han pynta huset med fotbollströjor. Såg riktigt häftigt ut när jag kom hem från jobb... Men för att inte få 1 milj häftstiftsmärke i väggarna, så fick jag hjälpa honom med att hänga upp vissa på en galge...

Vid entre´dörren hängde dessa och "dingla"

Liverpool..
 

Barca, Spanien & Sverige...

Chelsea vs BoIS

Istället för marchaller som vi missat att köpa, fixa vi till en välkomstskyllt! Jag tycker det är sååå underbart, att Lucas gillar att piffa till det lika mkt som jag.. Men jag kan känna att jag går kanske lite väl mycket till överdrift ibland hehehehehehe
Lucas har länge velat ha ett pingisbord.. Men nej, det kommer inte köpas in ngt pingisbord. Och varför göra det, när det går precis lika bra att spela på köksbordet med nät av papp :) Gick hur bra som helst, och kostade 0 kr hahahaha

Perfekt combo bord!! , Mat- & Pingisbord


Självklart skulle vissa av bollarna med vara med... i soffan...

Till mat hade han beställt pizza, och till efterrätt glass med kolasås. Undertiden de käka, så förberedde jag även med lite klassiska hederliga chokladbollar ( negerbullar... ) Detta blev mkt uppskattat, och av en av killarna fick jag höra 2 ggr, att detta var den bästa festen han varit på..


Familjepizza räckte gott och väl till 5 grabbar. Själv blev det en "Icke-gourmé" middag från viktväktarna

Snacksen framdukade...

När alla kommit, började dom med att käka. Efter det var det spel i 3½h... Och ja, det var jääääättesvettiga när kl närmade sig 22:00..... Men kul hade dom haft iaf .







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar