söndag 28 juli 2013

Valencia och rövvasvett

Igår gjorde vi (jag, Michael, Lucas & Mona) en liten utflykt till Valencia för att se träningsmatchen mellan Valencia & Milan. Ungefär som att köra till Gbt. Innan vi åkte ner till Spanien, tänkte vi köra upp där redan på fm för att även hinna med att besöka staden. Men Hell Noooo. Går inte i denna värmen. Så vi kom upp där till 17:30 istället.

 
 
 
När vi närmade oss biljettluckan, blev vi uppraggade av en gammal gubbe som sålde biljetter.. 15€ st sa han, och bra platser, på långsidan, nere vid planen.. Först vågade vi inte.. Tänk om de var fejk.. Men han gav sig verkligen inte.. Så vi chansade.. Han var ärlig och vi fick fantastiska platser! Mitt på plan, långsidan, första raden.
Taaammtadammmmm

Efter biljettköpet gick vi in i shoppen. Lucas köpte en matchtröja och tryckte på sitt eget namn. Och det blev även ännu en halsduk till samlingen...
 
Woop woooop. En taggad kille


Vi ville käka innan matchstart som var kl 20. Men att hitta en restaurang så tidigt på kvällen är inte lätt. Spanjorer äter tydligen inte förrens 20.. Inte ens pizzeriorna är öppna.. Vi hitta tillslut en Tappas bar som hade lite kött iaf. Mona åt en grymt god sallad, jag & Micke tog kött & pommes som vi delade med Lucas..
Väntan på mat
 

Monas härliga sallad.
Jag hann inte fota vår mat innan den var uppäten...

Min "lilla" kaffe.. Vårt ciggpaket var större, hahahaha
men cool mugg. Som en engångsmugg, fast av porslin ;)

Halvmätta äntrade vi arenan. Vilken känsla, de var magiskt!
Jag hittade ett stånd där de sålde lösgodis, woop woooop & popcorn.
 
 
Lyckan var tooooootaaaaaal...  <3 De var ju ändå "lördag"

När vi väl hittat våra platser och väntade på matchstart märkte man hur jefra varmt de var.. Hade armsvett, rövsvett de lux, fotsvett.. Ja överallt var man svettig.. Varför åkte man inte dit i bikini? Egentligen?
När matchen började, tänkte man inte så mkt mer på de. Matchen slutade 2-1 till Milan (tyvärr) och det var en härlig upplevelse.
En figur kom på besök. Givetvis var mamma snabb med att fota, hehehehe
Min fining <3
Nå´n slags banderoll innan matchstart. De hölls en tyst minut med. Vet icke vad meningen betyder... Men får väl checka google translate sen, hihihihi
Tydligen en känd Milanspelare... Sådär 10 m ifrån en... Rätt coolt ändå måste jag medge ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar