tisdag 12 februari 2013

Bättre vecka tack...!

Förra veckan var en kass vecka.. Jag kände jag tagit ett steg tillbaka...  Orkeslös, ingen lust till något, och massa tankar & funderingar om allt&inget..  Jobbigt!

I fredags var det dax för begravning av svärfar. Som tyvärr somnade in för 3 v sedan. Det har med varit en tuff tid.  Har aldrig varit på en begravning förr. Ja, det är ju helst inget jag gör om..  Men den var fin och vacker. Men jag var jätterädd timmarna innan. Det var endast för familjen. Lucas var också med. Även hans första. Han önskade sig en kavaj till begravningen. Han ber väldigt sällan om kläder, så självklart fick han en sådan (hittade ett riktigt klipp på rean på Cubus. Från 399 kr till 78 kr,, crazy price. Sååå gött!)  Han skrev även ett brev till farfar och la på kistan. Det värmde så i hela kroppen..  Trots Kjell varit sjuk i Altzeimerz i typ hela Lucas liv, så älskade han sin farfar. Han har varit hos honom varje tisdag i 2 års tid (minst)  och gjort sina läxor.  Ett minne för livet..  Vi alla saknar Kjell såklart och vet han har det mycket bättre nu.  <3

I samma veva som det var "vak"  för svärfar, blev ju min egen pappa dåligt... I hjärtat, järnbrist, dåligt syresättning i blodet, kärlkramp mm. Det var 2 tuffa dagar med honom med..  Tack och lov gick det bra. Han kom i tid, hade han väntat...... Då hade de gått käpp rätt åt #&*#&@.. 

I lördags var det viktväktar tajm igen. Jag hade 0.1 kg kvar till 5e stjärnan...  Hoppades såååå.  Tji fick jag...  + 0.3 kg. Gatt dammet, crap!! Vad händer?? Kroppen är lustig ibland helt enkelt.. Bara att inse.. Samvetet är iallafall tot rent, och jag orkar inte ens ha prestationsångest..  Det lossnar när det lossnar helt enkelt..  Hoppas på mer tur kommande lördag istället. Efter viktväktarna, åkte jag & Lucas till pappa på fika, där vi slöt upp med fina syster, svåger & systerdöttrarna. Och Lucas fick lite Kusin&mostermys som han gillar. - "mamma, dom är alltid så glada & roliga, säger roliga och coola saker så man bara skrattar, de är mysigt"  Mmm, fina Lurreman. Blir så lycklig när han är glad och visar det <3. 

Vill bara att denna vecka ska bli bättre..  Fortsatt sjukskriven,, , har små projekt här hemma som är på G. Ska bara hitta ork och motivation..  Idag glömde jag bort att äta frukost... Har nog bannemaj aldrig hänt förr.. I morgon är det kurator dax igen, goodie... 
Fick ett kul brev på posten med Idag. Från Transportsryrelsen. Tydligen har jag körförbud på bilen,,, för utebliven besiktning... Okaaaay...  Skulle gjorts senast 31a januari.  Hur kan jag missat detta...? Jaja, in snabbt som f&# på hemsidan för bokning via nätet. Prisa gud!! Där fanns en tid i morgon i Landskrona!! 9:40 ska ja vara där..  Nej, har INTE gått igenom bilen själv som man borde.. Vet inte ens om jag har triangeln... Suck...  Känner på mig, med min otur just nu, så kommer jag inte få den godkänd..  Jaja, vad är en bal på slottet,,,,,, egentligen.... ?  Går det så går det, går det inte, löser de sig på ett eller annat sätt. Inget att hänga läpp för... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar