lördag 29 oktober 2011

Vilken vecka....

Detta har varit en väldigt omtumlande jobbig vecka... Allt med Tajan, alla sorg som man bearbetar, tröstande av en ledsen Lucas, tröst av oss själva...  komma in i vardagen igen.... ( låter säkert kanske fjantigt, men det har vatt/är supertufft)

Jag har vatt på platschefskonferens, sovit på hotell, ätit gott, skrattat & haft kul, endast varit på jobb 2 dagar, hektiska dagar dock, men roliga.. I torsdags morse var jag t om ute och joggade...!!!!! Dock bara 2½ km, trodde det var betydligt längre, kändes så iaf.... Hmmm betyder jag kommit ur gängorna, skärpning råder... Nu har man ingen " anledning" att gå upp tidigare mer, ingen hund som måste ut.... Men jag ska chocka mig själv, och fortsätta jogga innan jobb.......
 Igår käka vi smörgåstårta på jobb igen... En rostbiff denna gång. Jag skrev till dom sist det blev fel och klagade på servicen... Och en ansvarig ringde upp och bad om ursäkt, som kompensation fick vi en gratis, 15 bitars. Woow, det kallar jag service!!

Igår kväll, rätt hem från jobb, hämta familjen, iväg till Lupinvägen till svägerskan  för att fira kusin Marcus som fyllde 8 år. Mkt trevligt som vanlig, god mat, & trevliga gäster. Massa lego & kläder fick han.

Fiffi rutor istället för tårta, jammi jammi.....


Lucas hade så kul där att han stanna & sov över......Mysigt när det blir så :)  Mannen och jag åkte hem till soffan, och såg Transformers 3.

I em bär det av till kalas hos farfar, hemma hos farmor.... Ikväll ska Lucas på Halloweenfest till någon i klassen. Spökdräkt är inhandlad, av maken.. De hade stora problem att hitta någon som passa.. Antingen försmått eller helt förstort... Men dom hitta tillslut iaf :)  Jag pratade med mamman till tösen som ska ha festen... Och hon sa  att de går " Al in" Kan ju bli kul....

I morgon ska jag till syrran för att fira 2 av mina syskonbarn, Emil & Sanna, 23 & 21 år gamla, hallå, vad hände där, 23 & 21... Inte längesen man själv var där..... Och Emil, som är 23, ska bli pappa nästa år.... Så glad för deras skull.
Lucas & Micke drar på Marcus barnkalas, i HBG, ett Lacedomekalas...... Lucas blev riktig taggad sist, och ser fram emot detta jätte mkt...
Snacka om kalashelg........och en fullspäckad helg framförallt.... Snart mån igen, och en ny orörd vecka framför sig, som även den kommer vara försvinnande snabb.....


Älskad & saknad, vårt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar