söndag 23 oktober 2011

Är detta slutet......

Tajan har jätteont någonstans, i benet/höften.... Han haltar, hoppar på 3 ben, när han ligger nerså gnyr han....... Han var lite halt i början på veckan, men det gick över.... Idag känns det som det inte kommer gå över.... Är detta slutet för honom ? Han är 10 år & 2 mån... Han har funnits vid min sida varje dag i 10 år nu.... Jag vet att stora hundar får problem med höfterna osv... Jag är rädd att så är fallet här...Har prata med djursjukhuset och om det inte är bättre tills i morgon skulle vi ringa igen och få en tid för undersökning.... Man gör inget åt sådanahär "gamla" hundar heller. Det förstår jag med... Man vet att dagen ska komma när de ska försvinna från ens liv... Men man är aldrig förberedd...... Jag är så ledsen nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, men jag vill verkligen inte att han ska lida heller. Men samtidigt.... Tänk om han bara har ont i benet..., det kanske inte alls är dax för honom att somna in.... Tänk om man kunde ge honom en alvedon eller ngt mot smärtan,,, tänkom han kunde prata och tala om vart det gör ont.......


1 kommentar:

  1. Uff,m förstår verkligen hur du känner nu. De älsade djuren ta så stor plats i hjärtat.
    Håller tummarna för att det är något tillfälligt som ni kan få medicin mot.
    Kram

    SvaraRadera