onsdag 19 oktober 2011

" Jag hör aaaaldrig fel......"

Idag hade vi en gemensam lunch igen på jobbet.... Alltid trevligt. Fick besök av en från Kungälv som skulle gå igenom ett nytt koncept.
Då dom var trötta på pizza, då vi haft det 2v på raken , så bestämde vi för smörgåstårta från Kvantum.
 I måndags åkte jag upp och boka en 15 bitars "Rostbiff" som jag hämta idag. Jammi jammi, var nog i allas sinne kl 11:30 idag.
Jag åkte upp, fick kö lapp 74. Det var nr 72 när jag var där... Expediten ropa: 73.......... Någon 73... Jag själv stod förväntansfull; yes, snart min tur....... Då hör jag 75... 75 någon... En tant ropa glatt : Jaa jag.. Eeeeeeeeh, vänta här nu.. Hallå, jag hade 74!!!! Aaaah, oj förlåt sa hon då.... Så det börja igentligen redan här.....
Iaf : Jag heter Linda och ska hämta en smörgåstårta för 15 pers i namn Linda. Hon gick bak därbak..... Kommer ut och säger : Linda 15 personer " Tonfisk" !!!! ???? Say What??? Nä, Rostbiff hade jag beställt... Aaaha, sa hon och vände på klacken.... Gick bak igen..... Och kommer ut. ; Nä.. Linda 15 pers Tonfisk har jag på beställning....kl 11:30..
- Uräkta mig då sa jag, då har ngt blivit fel. Jag beställde "Rostbiff" och inte "Tonfisk"!!!!!
-  Nääääääää säger damen bakom disken. Jag tog själv beställningen och jag hör aaaaaaaaaaaldrig fel!!!! DU har SAGT Tonfisk!!!!!
-Kan jag inte ha gjort när jag beställde "Rostbiff" då jag vet minst 2 pers inte äter fisk på jobb. Jag beställde "Rostbiff"
- NÄ!!! Du har beställt tonfisk, jag hör ALDRIG fel!!!
- Jag vill inte ha tårtan då, vill lämna tillbaka den
-Nä!!! Det kan du inte, DU måste betala för den, nu har vi gjort den till DIG!!!
-Men vi äter ju inte den........ Vill ha bättre pris då, ni har ju gjort fel!!!!!
-Nähä... kommer aldrig på fråga, DU har beställt Tonfisk, du får betala för tårtan!!!!

Palla inte tjafsa mera, tog tårtfan + ett par sallader till de som inte åt tonfisk och koka inom mig, vill bojkotta Kvantum...... Men de har ju förbannat goda smörgåstårtor......
Kunde inte ta det med någon ansvarig heller, då vi skulle äta kl 12 och han som var nere skulle dra lite saker samtidigt som vi käka.......... Tyckte såååå synd om de som sett fram emot en smaskig lunch, så fick de en trist sallad....... *suck*

Vad kan man säga. Vist alla kan göra fel, ingen är felfri. men stå för dina fel!! Kan man begära mer???? I detta fall säger jag som hon : Jag "säger" aldrig fel.....

Nä, i morgon ska det mailas till den ansvariga och höra om de inte är mona om sina kunder. Service : Kunden i focus!!!! Här var det INTE så.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar