måndag 31 oktober 2011

Let the game begin....


 I morgon går startskottet för en tävling inom jobbet.... 16 lag med 11 st i varje lag.... Får poäng för det mesta, när man orkar röra sig, allt från aerobic till volleyboll, inkl snöskottning, bergsklättring ( vem gör sådant...? )  barnlekar, kratta löv i trädgården......Tja, där finns det mesta att välja mellan. Bara för man inte ska kunna komma och säga att man " aldrig gör ngt" Idag var jag inne och provregistrera lite poäng, då jag vatt flitig med att joggat en tur i morse, tränat styrketräning på lunchen... Tyvärr kommer det raders i morgon när startskottet går.. men vad jag kunde se, så ledde mitt lag idag, med 4000 poäng ner till 2:a plats... men de poängen räknas inte sen, tyvärr... :)) Jag hoppas min grupp ligger i, alltid kul och vinna, aldrig kul att komma 2:a....





Tävlingsperiod 1/11 – 8/12
HUR FUNGERAR KVD GAMES?
KVD Games är en poängbaserad friskvårdstävling där fokus ligger på att uppmuntra regelbunden fysisk aktivitet. Det viktiga är inte vad man gör utan att man gör något. Typen av aktivitet spelar ingen roll, så länge hjärtat får jobba. Det går alltså lika bra att ta en rask promenad som ett spinningpass. Alla kan tävla på sina egna villkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar