onsdag 26 oktober 2011

På hemmaplan igen..

Borta bra men hemma bäst :) Ändå har jag bara vatt i Helsingborg.... Är inte ett dugg avundsjuk på mina kollegor från Stockholm & Linköping... De hade många timmar att spendera på tåget innan de var hemma... Tyckte någon sa det var inne på centralen 22:30 idag.... Göteborgarna hade kört bil, så de hade ju bara 2h hem.. Jag hade endast 20 min, sååå lyxigt :) Bodde på Hotell Best Western. Ett helt okej hotell, med mkt god mat och en härlig frulle (mkt viktigt!) Jättesköna sängar.. Lite vardagslyx helt enkelt... Men jobbigt ändå... Man sitter och är helt fokuserad flera timmar om dagen, men samtidigt kul och supernyttigt. Man blir helt peppad igen, härlig känsla!
Kom hem sen till huset... Mannen och Lurre var på fotbollsträning.. Då kom allt över mig igen... Här är helt tomt, tyst, och ensamt, ja, förutom katten förstås... :) Han gör dock inte så mkt väsen av sig (förutom när han ska äta, då vill han gärna ha sällskap och jamar gärnet... ) men han tar inte så stor plats och han är ingen Tajan.... Ingen som kommer och möter mig i dörren, och är glad att se mig, ingen svans som tjongas i väggen, ingen som bufflar på mig, trampar på mig, dregglar på mig.. Ja listan kan bli lång. Detta kommer ta tid för mig, att komma över honom. Tar en dag i taget.... Men, jag har alla fina minnen kvar <3
Nu ska jag nannat kudden, som sören, djupdyk ner i sängen ;) i morgonbitti har jag bokat tid för att ta och kika på ett par leverfläckar... Första ggn ever jag kollar dom... Lite nervös är jag allt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar