måndag 21 augusti 2017

I'm back

Det var ett tag sen... typ mer än 4 mån sen senaste inlägget..
Mkt har förändrats.. en ny era har vidtagits ( heter det så?) Ska jag skriva ner allt så blir det bara rörigt så jag skiter i det faktiskt.. Kort sammanfattning : fortfarande överviktig,, en bitter mor, min man har fått jobb och jag har insett vi aldrig mer kommer jobba tsm ( känns as tufft) psykisk ohälsa, semestrar, nytt kök, vantrivslar, mat, sötsug, sommar, glädje, barn, ett av två bonusbarn anlänt, Scooplake open, träning, bilturer, utflykter , bröllopsdag.... 
Ja,, det var det mesta som hänt sen sist i stora drag.


Ang min övervikt ,, så har jag slängt vågen.. nu får spegeln och trivseln avgöra när jag är klar denna omgång,, typ omtagning 5 el nått.. Har till och med gått så långt så jag är beredd att göra en bukoperation. Har kollat massor i helgen,, saknar bara 60 000kr. Jag vill göra detta,, och får detta mig att må bra, så varför inte.. Självklart ska jag träna med.. men har man gjort ett kejsarsnitt så går det aldrig någonsin att träna bort nedersta hängmagen som saknar musker, punkt!

I morgon ska morgonträningen upptagas ,, kl 07:00 är jag på plats på Friskis.. Ingen lust,,men bara att göra det,, #justfuckingdoit Vill jag bli mindre i omfång, måste jag göra något åt det,, de försvinner inte av sig själv.. 

Har börjat följa en tjej på insta.. en inspirerande tjej.. Så lite nya recept har antecknats i min bok... Nu gör jag ett nytt försök att höststäda denna kropp.. Idag efter jobbet gjorde jag hennes chokladbollar, råkostsallad och proteinpankakor.. Smaka riktigt bra .
Har även smakat det berömda tweek-godiset .. kör det om helgerna om sötsuget dyker upp.
Bilder kommer senare då min mobil och padda inte verkar prata med varandra... 

I helgen var vi ute och åkte lite,,, kolla lite nya sängar,,, sviiiiiiinedyrt... måste spara... Sen luncha vi på Orangeriet i Ängelholm ,, såååå mysigt ställe... världsklass !  Inte sista gången vill jag lova.. 






Bröllopsdag har vi också nyligen haft.. En mysig dag som starta med lite presentutdelning .. Jag fick asgrymma smycken som en på Freddes jobb gjort. (Hon har de som en bisyssla.) Tyvärr passa inte ringen då jag har fettofingrar... Fick ny storlek idag,,,tyvärr var den något förliten och nu är det pinsamt att be om ännu en,,,men jag vill ju ha den,,,, får banta ner fingrarna fort som fasen ... 


Fredrik fick såklart också en present av mig,,, inte lika fin,,,men jag viste han skulle bli glad,,,en grästrimmare ,,,och en whiskyprovning i Malmö.

Klassiska bröllopsfotot , 3e i ordningen.. 
På kvällen käka vi ute på ett mysigt sommar-hak i Ängelholm , Helt Enkelt. En supermysig dag och kväll. 

Nu ska jag ut och skörda de sista tomaterna,,,, blev riktigt fina och stora i år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar