måndag 28 augusti 2017

Foodbox och fullspäckad vecka

Jag har blivit antagen i Foodboxutmaningen,,yeajh ... i 30 dagar ska jag få stöttning i kost och träning på Friskis och Svettis 
Jag startat nästa onsdag ,,6/9. Man får coachning av en pt, jag får lunch och middagspaket 5 dagar i veckan och jag får träna obegränsat, vad jag vill i 30 dagar... Varje onsdag träffas gruppen på Friskis och vi kommer få föreläsningar i träning och kost, och sista onsdagen tränar vi i grupp. Jag behöver en förändring i mitt liv och jag är grymt taggad. Mitt mål är inte att tappa kilo,,utan att hitta motivationen att verkligen träna vidare... Så nu ska tanten prova typ allt,,, många många pass och inte bara gymma..
Gratis var de såklart inte,,,,finns inget i denna värld som är gratis... 2200kr fick jag punga upp... Jag nallar av mina sparpengar till bukoperationen hehehe... jag får spara nån mån extra istället... Och jag klev utanför min comfortzone,,och diskuterade inte ens detta med min man,,, jag bara gjorde det! 

Dagen frukost var rätt fattig,,,,
En halv pannkaka och lite kaffe.... palla inte mer... måndag morgon,,,,hatar måndagar... Iväg tidigt innan självaste tuppen har vaknat... sover ap dåligt... gick upp kl 05:00,, koka en kanna kaffe,,förberede frukost till Lurre ,, en smoothie till mig själv till jobbefrukosten,,satt och bara försökte vakna och känna nån sorts glädje... nått lite extra,,,, hitta inget... kl 05:50 väcks Lurre ,,och kl 06:00 väcks Fredde ... sen går allt i 190 och kl 06:27 sitter jag och arvingen i bilen påväg till tåget.. Fredde lämnar huset 06:07,,han kör Stålmannen-tempo,, han försvinner snabbare än en avlöning... 

Efter lämning på tågstationen så bär de av till gymmet ,, 07:00 är jag på plats,,och kl 08:00 är jag mer död än levande och redo för dusch för att sen dra till jobb.. 

Denna vecka är en form av "hell-week" Apt:n, larmutbildning,,,skaldjursfest Tors kväll, börja 07:00 på fredag,,, waaaaah,,, 
Fredag kväll har Fredde hemmamatch med Össjö,,,,på lördag ska vi ut och äta med vänner på Holy Smoked bbq  i Mölle,, ska bli supertrevligt http://www.holysmokebbq.se/m/se/ 
Sen e helgen slut och ny vecka börjar... Så rullar de på,,,i 47 v till,,,till nästa semesterperiod ... Börjar förlika mig med tanken nu..... så här ser livet ut från och med nu..... slut på allt kul och allt lyx man blev van vid...Jaja,,,kul sålänge de vara....

Magkatarr  har jag med fått.. så nu ska de ätas omoprazol i 2v... 
I morgon blir de mammografi ,,dax att röntga piff å puff ... nervös? Jaaaaaaaaaaaa..... SVIIIIINNERVÖS!! Tänk om jag har cancer .... tänk om de hittar knöl,,,knölar,,,, kommer böla ihjäl mig... 

Igår var det den ständiga ångestsöndagen,,, mår dåligt,,,riktigt dåligt,, blir deppad,,låg och inget är kul...Men!! på sen-eftermiddagen gjorde vi slag i saken och åkte till mitt favvoställe : Hovs hallar ❤️❤️❤️❤️ magiskt!!! Där släpper jag allt,,,det finns inga bekymmer,,,jag bara njuter... älskar det,,,älskar vyerna ,,konsten,,stenarna,,,,havet,,, det är helt magiskt,,,och jag tror alla njöt igår... vi ska dit igen im 2v om vädret är bra,,,gå in i grottorna,,,spännande 




En riktig mysig kväll... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar