tisdag 3 november 2015

Promenader och goe middag

ÜIgår var vi riktigt hurtiga... Vi bestämde oss för att ut och gå 4-5 dagar i veckan... Jag har defenitivt inget flås kvar någonstans...( borttappat sen 2013) till motsats från Fredrik som bara pinnade på... Men jag hängde nog med ganska så hyfsat ändå... Vi hitta en runda på typ 4,4 km.. Supervacker natur häromkring..vilka färger....synd bara de varit lite blött... Men skönt var det! Vi bestämde oxå att innan julafton ska vi vara under 9 min/min,,, siktar på 8,,, jag tyckte 7,,Fredrik sa de aldrig kommer ske.. :) 


Vi var frusna innan vi gick ut,,,,,när vi kom hem var vi supersvettiga hehehe...... Så de blev ingen brasa som bi planerat,,, to hooooooot .... 
Vi åt rester från kvällen innan,,, Kasslergratäng. As god! Vi har inlett en "tömma frysen vecka" Sånt kan behövas... Varför fryser man in vissa saker?? Jag är expert på sånt... Typ : 'aaa de kan jag ha som matlåda på jobbet ' Jooo tjena mittbena... Ofta... Sen har vi kvar lite kött sen i somras som skulle grillats... Skönt nör de blir tomt, så man kan fylla på med nytt... 

Idag har jag varit ensam/själv större delen av dagen.... Hemma från jobb 2v... Kommer bli långtråkigt om dagarna ska bli som denna... Kan ju inte göra ett piss.... Inte ens baka,,,, el köra bil... gatt dammet..spott och fräs,,,... Bara att ligga i soffan och pilla navelludd och ta ett snack med spegeln då och då.... *gäsp*  Har ff ont i handen, fingrarna.. De dunkar och bultar lite då och då.. Spänner och kliar... Ja de är så jefra synd om mig.. Hade jag varit smal, el haft anlag för att bara förbli smal,,, hade jag nog länsat skafferiet idag... En "tyck synd om mig dag"  Får hitta lite serier på Netflix el viaplay att glotta på :) 
Fredrik hade möte idag,, ett viktigt... Så han åkte 10:30 och kom inte hem förrän 17... Och under em, insåg jag att han aldrig skulle hinna hem innan de mörkna... Faktiskt masa jag mig ur soffan,,,och gick själv .. Woop Woop... Samma runda som igår, fast motsatt håll... Självklart tappa jag kontakt med fucking Runkeeper när jag bytte låtar på Spotify få jag bara har VÄ hand att fiffla med,, så hela rundan kom inte med,,,, morr spott och fräs,, men det VAR samma runda som igår , fast tvärtom... 

Var lagom svettig när jag kom hem...igen..... Av någon anledning hitta jag ett par genomskinliga handskar i Lucas nattduksbord... Typ gynekologhandkar hahahahaha,,, vad har han dom till???? Han får förklara nästa vecka när han kommer hit igen hehehehe... Frågan är då varför jag rotar i hans lådor... Jo!! för jag är en mamma, och får göra precis vad jag vil hihihi... Handskarna blev perfekta för min dusch.. Får ju inte blöta handen,, så den blev perfe att tejpa på där....dock några storlekar för små... Men funka. 😀 
Freddan kom lagom hem tills duschen var över, och kunde torka mig torr..( handikappad delux.com hur kan jag hjälpa till...) Efter jag hört om hela mötet, eller en del iaf,,, så kocka han ihop en grym middag.. Spear-ribbs , pommes och en go wook... Satt som en smäck!! Han e grym! De är nog det som är mest positivt med min hand,,, att han får laga maten..1. Det smakar mycket godare när någon annan tillagar den 2. Han äter själv mat,, Så faktiskt riktigt possitivt för oss båda.. 

Mätt som en plätt.... och sitcom tisdag för min del... Underbara tisdag... Mannen ser fotbollen... ❤️❤️
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar